سمپاشی گروپ ۱۰ هزار ناظر کشاورزی در دهستان های کشور به کارگیری می شوند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمد میثم تبار روز چهارشنبه در همایش کارشناسان پهنه سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: امروزه برای استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی باید از روش های نوین کشاورزی و آبیاری استفاده شود و نباید تنها به روش های سنتی اکتفا کرد.

وی افزود: محدودیت منابع آبی و خشکسالی های دهه های اخیر باعث شده در روش های آبیاری به شکل اساسی تجدید نظر و به سمت روش هایی برویم که با صرف کمترین آب بیشترین بهره برداری را ببریم.

وی اضافه کرد: کشت گلخانه ای و همچنین استفاده از شیوه های آبیاری قطره به جای غرق آبی از مهم ترین این روش هاست.

میثم تبار ادامه داد: کشاورزی موتور محرکه کشور برای تووسعه و پیشرفت است و با وجود آنکه در ۱۵ سال اخیر سرمایه گذاری زیادی در این بخش توسط دولت های گوناگنون صورت گرفته ولی همچنان با توجه به ظرفیت های موجود نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داریم.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم زیربخش های حوزه کشاورزی را فعال و در زمینه صنایع تکمیلی نیز فعالیت کنیم بخش قابل توجهی از نیاز کشور تامین و در کنار آن اشتغالزایی زیاید را نیز ایجاد خواهیم کرد که منجر به ارزش افزوده بالایی برای تولید محصولات خواهد داشت.

وی یکی از برنامه های دولت در این زمینه را ارائه آموزش های نوین کاشت ، داشت و برداشت عنوان کرد و افزود: در همین رابطه قرار است ۱۰ هزار ناظر کشاورزی با حضور در دهستان ها نسبت به ارائه این آموزش ها به کشاورزان حضور پیدا کنند.

میثم تبار گفت: باید بجای نگاه به بیرون به ظرفیت های داخلی تکیه کنیم چراکه کشورمان از ظرفیت لازم برای پاسخگویی به نیازهای کشور برخوردار است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها