سمپاشی گروپ ۱۳ درصد گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان تولید می شود - سمپاشی گروپ

حسین جعفری  در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۳ درصد گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان تولید می شود و زنجان یکی از قطب های گوشت بوقلمون در کشور است. 

وی اظهار کرد:  ۱۹ واحد پرورش بوقلمون در استان زنجان فعال است و این واحدها با ظرفیت ۱۴۵ هزار و۶۰۰ قطعه بوقلمون در استان فعالیت می کنند. 

رئیس ساز مان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال گذشته نخستین واحد پرورش بوقلمون مادر گوشتی استان به ظرفیت ۵ هزار قطعه در قالب تکمیل زنجیره تولید بوقلمون شمال غرب کشور راه اندازی شد، که با افتتاح این واحد تولیدی علاوه بر صرفه جویی ارزی و وابستگی نداشتن به واردات جوجه یک روزه بوقلمون، سالانه بیش از ۶۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی تولید و  عرضه خواهد شد.

جعفری تاکید کرد: دانش فنی خوبی در زمینه تولید گوشت بوقلمون در استان زنجان وجود دارد و تیم های فنی دامپرور و دامپزشکی مهارت و تخصص لازم را دارند. 

وی گفت: بعد از استان اصفهان زنجان دومین استان تولید کننده گوشت بوقلمون در کشور است و این استان با ظرفیت بالایی که در تولید گوشت بوقلمون دارد جلوی واردات این گوشت به کشور گرفته می شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد:  ۲۴ نفر در واحد پرورش بوقلمون مادر فعال است و و در کل واحدهای زنجیره ۴۰۰ نفر فعالیت می کنند و از نظر اقتصادی تولید این گوشت مقرون به صرفه است. 

جعفری بر توسعه واحدهای بوقلمون در استان زنجان تاکید کردو گفت: سازمان جهاد کشاورزی برنامه ریزی لازم را دارد. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها