سمپاشی گروپ ۱۶ رقم کلزا در استان زنجان کاشته شده است - سمپاشی گروپ

به گزارش  خبرنگار مهر، حسین عامری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در حال حاضر تمامی نهاده های مورد نیاز کشت کلزا از جمله کود و بذر در استان زنجان تامین شده و کشاورزان زنجانی تاکنون موفق به کشت ۸۲۰ هکتار کلزا در مناطق مختلف استان شده اند.

وی اظهار کرد:  کلزا محصول مدیریت پذیری بوده و عملکرد آن وابسته به مدیریت مزرعه است و نامساعد بودن شرایط جوی، امسال برخی مزارع کلزای استان زنجان عملکردهای چهار، پنج و ۶ تنی داشته اند به طوری که در یکی از مزارع شهرستان ابهر عملکرد ۶ تن و ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار به ثبت رسید.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:  رمز موفقیت در حصول عملکرد بالا در مزارع کلزا را رعایت اصول به‌زراعی و کشت و آبیاری به موقع است و  مزارع کلزاکارانی که امسال در استان زنجان عملکردهای بالایی داشته اند با تامین به موقع بذر مورد نیاز و کشت و آبیاری به موقع، از خسارت سرمازدگی و حمله پرندگان در امان بوده است. 

عامری به اهمیت کشت و آبیاری به موقع کلزا  اشاره کردو گفت:  مهم‌ترین عامل موثر در کمیت و کیفیت محصول تولیدی  است و  کلزا در مناطق مختلف استان زنجان باید تا اواخر شهریور ماه کشت و آبیاری شده باشد ولی در شهرستان طارم تا اواخر مهر ماه فرصت کشت وجود دارد.

وی  به ارایه مشاوره و نظارت مستمر کارشناسان در تمام مراحل کاشت اشاره کرد و گفت: هر کدام از کارشناسان پهنه ها سطح مشخصی از مزارع کلزا را تحت نظارت خود داشته و با بازدیدهای مستمر مشاوره های لازم را به کشاورزان ارایه می کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: از امسال ارقام جدید آلمانی وارد چرخه کشت کلزا در استان زنجان می شود، اوکاپی، نپتون، گابریلا، هیدرومیل و ایکس پاور را ارقام مورد کشت کلزا در استان است.

عامری گفت: به منظور شناسایی و انتخاب بذر مناسب برای کشت در مناطق مختلف استان، امسال ۱۶ رقم کلزا در قالب طرح PVS در استان به زیر کشت رفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها