سمپاشی گروپ ۱۸۷۰هکتار از مزارع استان زنجان به کشت کلزا اختصاص دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کرامتی ظهر چهارشنبه در کارگاه آموزشی توسعه کشت دانه‌های روغنی افزود: محصول کلزا به دلیل شرایط خاص با اقلیم استان زنجان سازگاری  لازم برای کاشت را دارد.

وی اظهار کرد: کلزا طی سال‌های اخیر در استان زنجان عملکرد خود را به خوبی داشته و  در همین راستا شاهد کشت گسترده این محصول نیز در زنجان بودیم. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: یک هزار و ۸۷۰ هکتار از مزارع استان زنجان سال گذشته به کشت کلزا اختصاص یافت و در همین راستا برای سال جدید متعهد به کشت کلزا در ۴ هزار هکتار از مزارع استان زنجان هستیم و  برای کشت این محصول در ۴ هزار هکتار از مزارع استان، برش شهرستانی انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: طی سال گذشته ۳۵۷ هزار تن گندم در استان زنجان تولید شده و  امسال این میزان به ۱۶۰ هزار تن رسیده است.

کرامتی  تاکید کرد: محصول کلزا در کنترل آفات و علف‌های هرز نقش بسیار مهمی دارد و این محصول نیاز آبی کمی دارد. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: سال گذشته با وجود شرایط نامساعد جوی در استان زنجان شاهد  تولید چهار تن، پنج  تن و ۶ تن کلزا بودیم و سال گذشته بیمه محصولات کشاورزی به ویژه در بخش کلزا به صورت رایگان به کشاورزان ارائه شد.

در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان  به سرانه مصرف روغن کلزا در استان زنجان اشاره کردو گفت: سرانه مصرف روغن کلزا در استان ۱۹ کیلو گرم است. 

وی اظهار کرد: در این میان نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی سال گذشته ۳۵۰ تن کلزا در استان زنجان کاشته شد و امسال کاشت روغن کلزا به ۷۹۳ تن رسیده است. 

حسینی ا فزود: اعزام سفیران انفال به مناطق مختلف، اقدام ویژه‌ای است که در راستای فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع طبیعی توسط مردم انجام شده است و در این استان هم به خوبی اجرا می شود و اجرای این طرح ها باعث ترویج حفاظت ازمنابع طبیعی می شود و این طرح در ۲۸ روستای استان که با چالش جدی در حوزه منابع طبیعی مواجه هستند، اجرا می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 158 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها