سمپاشی گروپ ۲طرح دامداری وکشاورزی در ورامین افتتاح شد/ایجاد اشتغال برای۳۶۰نفر - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه و با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی ۲ طرح دامداری و کشاورزی در ورامین افتتاح شد.

فرماندار ورامین در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: افتتاح این واحدها برای ۳۶۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرد.

محمدرضا یوسفی ادامه داد: در این مراسم ۲ طرح مزرعه ۳۰۰۰ راس گوسفند و بز و پرورش شتر و نیز باغ پسته ۲۲۵ هکتاری مکانیزه افتتاح شد.

وی گفت: در طرح مزرعه دام سبک مولد پر تولید و پرورش شتر ۱۱۵ میلیارد ریال هزینه شده که روزانه ۱۵ تن شیر بز تولید و برای ۲۱۵ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال شد.

یوسفی با بیان این که تولید ۶۰۰۰ بره و بزغاله مولد در سال و ۵۰ نفر شتر از دیگر تولیدات مزرعه  دام سبک مولد پر تولید و پرورش شتر  است، گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار اجرا شده است، که طی آن بزرگ ترین واحد بزدوشی ایران افتتاح شد.

وی در خصوص طرح باغ پسته تمام مکانیزه نیز اظهار داشت: برای این باغ که به آبیاری قطره ای مجهز است، ۱۸۵ میلیارد ریال هزینه شده است و طی آن ۱۴۵ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم به کار گرفته خواهند شد.

یوسفی افزود: این باغ مکانیزه ظرفیت تولید ۱۳۵۰ تن پسته تازه و ۵۰۰ تن پسته خشک را دارد.

بر اساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی همچنین از مزرعه نمونه کشت کلزای کشور در ورامین نیز بازدید کرد. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها