سمپاشی گروپ ۲۰۰۰هکتار از اراضی دامغان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود - سمپاشی گروپ

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آغاز فصل گرما و مشکلات ناشی از خشک‌سالی بر کمبود آب کشاورزی، بیان کرد: یکی از راهکارهای مقابله با خشک‌سالی اجرای طرح‌های آبیاری نوین است که تجهیز دو هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه‌های آبیاری جدید تا پایان سال۹۷ در دستور کار مسئولان قرار دارد.

وی بابیان اینکه سامانه‌های نوین آبیاری راندمان کشاورزی را افزایش و مصرف آب را کاهش می‌دهد، افزود: این طرح در دامغان بااعتبار ۱.۵میلیارد تومان در دست اجرا است که امیدواریم مسئولان ذی‌ربط به‌خصوص در جهاد کشاورزی نگاه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.

دامغان ۱۵هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد

عضو خانه ملت، خشک‌سالی را چالش بزرگ کشاورزی در استان سمنان دانست و تأکید داشت: بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی دامغان به‌صورت غرقابی آبیاری می‌شود و این برای شهرستانی که با خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم می‌کند، معضل بزرگی است لذا باید مسئولان نسبت به ترویج سامانه‌های آبیاری نوین اهتمام بیتشی داشته باشند.

حسن بیگی با تأکید بر اینکه نصب سامانه‌های نوین آبیاری به جلوگیری از هدر رفت آب نیز کمک می‌کند، تأکید کرد: یکی از اولویت‌های ما امروز باید حفظ منابع آبی در کنار مدیریت آن‌ها باشد از سوی دیگر آبیاری غرقابی حجم عظیم آب حیاتی شهرستان را هدر می‌دهد حال‌آنکه با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری می‌توان جلوی این امر را گرفت.

وی در پایان گفت: بیش از ۱۵ هزار بهره‌بردار در سطح شهرستان دامغان در بخش کشاورزی وجود دارد که اجرای سامانه‌های نوین آبیاری می‌تواند به این افراد نیز کمک شایانی کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها