سمپاشی گروپ ۲۰ میلیون ماهی قرمز،درشهر اصفهان تولیدخواهدشد - سمپاشی گروپ

محمدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵ اظهار داشت: سالانه بیش از ۶۷ میلیون ماهی زینتی در استان اصفهان تولید می‌شود که از این شمار افزون بر ۲۰ میلیون قطعه گونه ماهی قرمز یا گلد فیش است.

وی با بیان اینکه تولید و پرورش ماهی زینتی در استان مختص عید نوروز نیست و انواع گونه‌ها و واریته‌ها در طول سال تولید می‌شود، افزود: مراکز تولید و پرورش ماهی‌های زینتی استان اصفهان بیشتر در کاشان، آران و بیدگل و نجف آباد بوده که به سایر استان‌ها از جمله تهران، مشهد و مناطق جنوبی کشور نیز صادر می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ماهی قرمز گونه مهاجم نیست اما نباید در رودخانه‌ها و منابع آبی آزاد رهاسازی شود، گفت: نگهداری ماهی‌های زینتی به لحاظ ایجاد آرامش اهمیت دارد و طبق اعلام سازمان دامپزشکی ماهی‌های قرمز و سایر گونه‌های ماهی زینتی هیچ مشکلی به لحاظ ویروس کرونا ندارند ضمن اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه نیز ضروری است.

عباسی به انواع گونه‌های ماهی زینتی پرورشی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: انواع گلد ویدئو، گوپی، مولی و آنجل که از گونه‌های زنده زا و ماهی زبرا که تخم گذار است از جمله ماهیان زینتی و آکواریومی هستند و برای تنوع می‌توان با رعایت اصول صحیح در خانه نگهداری کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : ریپورتاژ اگهی تاريخ : 7 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.