سمپاشی گروپ ۲۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی زنجان به آبیاری تحت‌فشار مجهز شد - سمپاشی گروپ

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر به  اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار در استان زنجان اشاره کرد و افزود: درمجموع در استان زنجان  از سال ۹۳ تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به آبیاری تحت‌فشار مجهز شده است.

وی اظهار کرد: امروزه استفاده از روش آبیاری تیپ، برای آبیاری محصولات زراعی متداول شده است و این روش در آبیاری در مناطقی که تلفات آب در حین آبیاری زیاد است می‌تواند جایگزین خوبی برای روش‌های مرسوم آبیاری نظیر نواری و شیاری است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به طرح آبیاری تحت‌فشار در استان زنجان طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار در استان زنجان به خوبی اجراشده است.

جعفری گفت: در استان زنجان بخش کشاورزی سهم خوبی را در اقتصاد دارد و در سال جاری این بخش درزمینه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های خوبی را در دستور کاری خود قرار داده و اجرا خواهد کرد.

وی از اجرای مطلوب طرح آبیاری تحت‌فشار در استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح در استان با استقبال خوب کشاورزان همراه است  و اولویت مهم این سازمان اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار است و توجه به امر مهم طرح آبیاری تحت‌فشار باعث صرفه‌جویی در آب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به مزایای سیستم‌های آبیاری تیپ اشاره کرد و افزود:  کاهش مصرف آب به میزان ۲۰ درصد نسبت به بارانی و ۶۰ درصد نسبت به سطحی و بهترین سیستم برای مزارعی که دارای کمبود آب هستند. 

جعفری ابراز کرد: افزایش عملکرد در واحد سطح به میزان حدود ۳۰ درصد و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، امکان تزریق سم و کود توسط نوارهای آبیاری و امکان آبیاری تنها با باز و بسته کردن یک شیر و کاهش هزینه‌ها برق و انرژی مصرفی در مقایسه با سیستم‌های بارانی از مزایای آبیاری تحت‌فشار است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها