سمپاشی گروپ ۲۴۲ طرح عمرانی در بخش کشاورزی به بهره برداری رسید - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد ریال هزینه شده و زمینه ایجاد و تثبیت بیش از ۴۲۲ نفر اشتغال فراهم می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی در آیین بهره برداری از این طرح ها با اشاره به پتانسیل بالای محصولات کشاورزی در استان اظهارداشت: حمایت از کشاورزان، بازاریابی برای محصولات تولیدی، استانداردسازی و رونق صنایع بسته بندی و فرآوری از نیازهای ضروری در این حوزه است.

رضا حسینی با بیان اینکه ارتقای تولیدات کشاورزی باعث حضور بیشتر دربازارهای جهانی وفروش محصولات کشاورزی می شود ادامه داد: باید توزیع ثروت دربین مردم عادلانه باشد و زمینه جهانی شدن محصولات کشاورزی استان فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: دولت نیز با ارائه تسهیلات ارزان قیمت در قالب اشتغال فراگیر روستایی از سرمایه گذاران در زمینه فرآوری و بسته بندی محصولات که متناسب با استانداردهای جهانی باشد، و توسعه پایدار تولید محصولات کشاورزی حمایت و استقبال می کند.

حسینی با اشاره به ضرورت  توسعه سیستم های آبیاری نوین به عنوان شیوه ای در جهت افزایش بهره وری در بخش کشاورزی گفت: ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شمال استان در حال تجهیز به شیوه های نوین کشاورزی است که این امر موجب افزایش بهره وری در تولید و ارتقای ارزش افزوده محصولات تولیدی  در بخش کشاورزی به بیش از سه برابر خواهد شد.

وی در ادامه با با بیان اینکه روستای بالو از جمله روستاهای شاخص استان در حوزه تولید محصولات کشاورزی است افزود: در حال حاضر نیز کشاورزان این منطقه در عرصه تولید و صادرات محصولات کشاورزی استان نیز نقش موثری دارند که از آنان انتظار داریم بیشتر از گذشته در جهت توسعه پایدارتولید محصولات کشاورزی تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی به اعطای تسهیلات کم بهره به فعالان این بخش خبر داد و گفت: به سرمایه گذاران و کشاورزانی که در خصوص فرآوری وارزش افزوده متناسب با بازارهای جهانی اقدام کنند تسهیلات ارزان قیمت شش درصد وام تعلق می گیرد.

همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۲۴۲طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی در استان به بهره برداری رسید.

این طرحها شامل طرحهای آبیاری های نوین شکبه های انتقال آب به مزارع بود که با اعتباری بالغ بر ۲۱۸ میلیارد به بهره برداری رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها