سمپاشی گروپ ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی از مزارع کردستان برداشت می شود - سمپاشی گروپ

صالح احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: امسال ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در استان کردستان برداشت می ‌شود که با این میزان برداشت، کردستان چهارمین تولید کننده این محصول در کشور می شود.

وی با بیان اینکه به طور متوسط از هر هکتار، ۳۵ تن سیب زمینی برداشت می ‌شود، افزود: دشت ‌های شهرستان های قروه و دهگلان عمده ‌ترین دشت ‌های کشت سیب زمینی در استان کردستان هستند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کردستان سطح زیر کشت سیب زمینی در استان را هفت هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: سالانه هزار و ۹۰۰ بهره بردار در این دشت ‌ها کار برداشت سیب زمینی را انجام می ‌دهند.

احمدی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که امسال کشاورزان با آن مواجه بودند کاهش قیمت سیب زمینی به دلیل افزایش قیمت نهاده ‌ها بود و لازم است دولت در این زمینه از کشاورزان حمایت کند.

وی با بیان اینکه در کنار این مهم، نقش دلالان و نبود صنایع تبدیلی در کاهش قیمت سیب زمینی را هم نباید نادیده گرفت، بیان کرد: سیب زمینی اکنون در مزرعه هزار تومان به فروش می ‌رسد، اما در بازار مصرف این قیمت تا دو هزار و ۵۰۰ تومان هم می ‌رسد که لازم است برای جلوگیری از سو استفاده افراد سودجو و دلالان برنامه ای تدوین شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها