سمپاشی گروپ ۲۷۰۰ تن کشمش از استان زنجان به کشورهای اروپایی صادر شد - سمپاشی گروپ

عبدالله جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه زنجان دومین استان تولید کننده کشمش در کشور است، افزود: ۶۰ درصد از تولید انگور زنجان به صورت کشمش فرآوری می شود. 

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۱۳۰ هزار تن انگور تولید می شود، ادامه داد: در حال حاضر  واحدهای فرآوری و بسته بندی  در استان زنجان راه اندازی شده و کشمش فرآوری شده استان زنجان رتبه برتر صادراتی در بین محصولات کشاورزی را دارد. 

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با یادآوری تولید ۳۰ هزار تن کشمش در استان زنجان در سال گذشته، گفت: کشمش استان زنجان به کشورهای اتریش، بلژیک، هلند، ترکیه، آلمان، مجارستان و روسیه صادر  می شود.

وی شهرستانهای ابهر و خرمدره از جمله شهرستان‌های برتر و ممتاز در تولید کشمش در کشور هستند، اظهار کرد: استان زنجان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید کشمش دارد و شهرستانهای ابهر و خرمدره سهم مهمی در تولید انگور را به خود اختصاص داده و انگور تولیدی استان علاوه بر تولید و مصرف تازه خوری به صورت کشمش تیز آبی و آفتابی فرآوری و صادر می شود.

جعفری افزود: بخش کشاورزی در اقتصاد استان بسیار موثر است و حدود ۴۰ درصد از محصولات تولیدی استان زنجان به صورت مستقیم و حدود ۴۰ درصد نیز به صورت غیر مستقیم از مبادی مختلف به کشور عراق صادر می شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: ۲۱ محصول کشاورزی تولیدی در استان زنجان دارای مزیت صادراتی است و کشور عراق ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات محصولات تولید استان زنجان دارد.

وی افزود: ۲ هزارو ۷۰۰ تن کشمش فرآوری شده استان زنجان به کشورهای اروپایی صادر شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها