سمپاشی گروپ ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی استان زنجان به بخش کشاورزی اختصاص دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قهرمانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، در محل جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: جهاد کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است و این بخش نقش بالایی در اشتغال استان دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از اشتغال استان زنجان در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: نقش بخش کشاورزی در حوزه تولید ناخالص داخلی ۲۶ تا ۲۷ درصد است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، اهمیت بخش کشاورزی را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: کشاورزی در بحث اقتصاد نقش بسیار بسزایی دارد.

قهرمانی به نگاه دانش بنیان و پژوهشی به بخش کشاورزی اشاره کرد و یاد آور شد: اجرای طرح اصلاح نژاد گوسفند افشار یکی از موفقیت‌های حوزه پژوهش در استان زنجان است.

وی به کشت محصول و نبود بازار برای آن محصولاتی چون گوجه‌فرنگی اشاره کرد و گفت: الگوی کشت وجود دارد، اما در برخی موارد به‌قصد سود افراد به کشت محصول ورود پیداکرده و بازار را خراب می‌کنند.

رئیس بخش تحقیقات آبخیزداری و حفاظت خاک مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان زنجان نیز در ادامه این نشست گفت: زنجان یکی از استان‌های کم آب بوده و جزو استان‌های خشک و نیمه خشک است.

پرویز عبدی نژاد ابراز کرد: کاشت گیاهان مقاوم در مناطق یکی از رویکردهای جلوگیری از بیابانی شدن مناطق است و بهره‌گیری از منابع آبی در روستاهای در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب پخش سیلاب انجام می‌شود، افزود: در این پخش سیلاب آب‌های فاقد مصرف روستایی جمع‌آوری می‌شود و این آب‌ها در زمان نیاز، آب‌گیری می‌شود.

رئیس بخش تحقیقات آبخیزداری و حفاظت خاک مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع استان زنجان تصریح کرد: ۲۴ ایستگاه برای اجرای طرح پخش سیلاب در استان زنجان شناسایی شده و این طرح در صورت تامین اعتبار قابل اجرا است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 16 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها