سمپاشی گروپ ۳۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبی قروه زیر کشت سیب زمینی است - سمپاشی گروپ

خسرو کریمی پناه در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: امسال در سطح سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبی این شهرستان، سیب زمینی کشت شده که پیش بینی می ‌شود حدود ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی با کیفیت برداشت شود.

وی با بیان اینکه شهرستان قروه یکی از مستعدترین شهرستان ‌های استان کردستان در خصوص کشت سیب زمینی و سایر محصولات کشاورزی است، افزود: بیشترین ارقامی که در مزارع شهرستان کشت شده است شامل اسپریت، بانبا و جیلی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه ادامه داد: به دلیل اینکه غده سیب زمینی در شهرستان در هوای خنک کشت می ‌شود محصول با کیفیت تری به دست می ‌آید و به همین خاطر است که سیب زمینی شهرستان قروه از برندهای مطرح در کشور است.

کریمی پناه یادآور شد: این حجم از تولید در حالی است که کشاورزان سیب زمینی کار با وجود رضایت از کیفیت محصول خود، از بسته شدن مرز و عدم اجازه صادرات سیب زمینی که هم ارز آوری دارد و هم به فروش بهتر محصولات کشاوری کمک می ‌کند، گله ‌مند هستند.

وی بیان کرد: در چند هفته پیش مرز ایران برای صادرات محصولات کشاورزی بازگشایی شده بود، اما همزمان با فرا رسیدن فصل برداشت سیب زمینی از مزاع کردستان و مناطق سردسیر دستور توقف صادرات به عراق صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قروه گفت: صادرات سیب زمینی برای کشور ارز آور بوده و در این شرایط سخت اقتصادی برای کشاورزان سودآور است و نباید کشاورزان مورد بی مهری قرار گیرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها