سمپاشی گروپ ۳۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی چرداول به کشت غلات اختصاص یافت - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، با آمدن باران های پاییزی در مناطق مختلف استان، کشاورزان چرداولی نیز با فعالیت خود در مزارع کشاورزی مشغول کاشت غلات هستند. 

یکی از کشاورزان چرداولی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: ۱۵ هکتار غلات کاشت کرده ام و با وجود باران هایی که داشتیم  از آن راضی هستیم.

کشاورزان از نبود کمپاژ اب جهت استفاده در کشاورزی گله مند بودند.

محمد کایی یکی از کشاورزان چرداولی گفت: هم اکنون پمپاژ آب برای استفاده کشاورزی در حال ساخت است  و چند سالی است که منتظر احداث آن هستیم.

بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی در شهرستان چرداول وجود دارد که از این مقدار بیش از ۳۲ هزار هکتار به کشت علات اختصاص یافته است.

کارشناسان استفاده از روش های مکانیزه در کاشت غلات را بسیار پرثمر و مفید می دانند. 

علی سلطانیان کارشناس کشاورزی در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: کود به راحتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد باعث می شود کاشت یکنواخت شود و در نهایت عملکرد مناسبی هم دارد.

کشت غلات در شهرستان

اقبال گراوند مدیر جهاد کشاورزی چرداول در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ۲۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم آبی و دیم و هفت هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به کشت جو اختصاص داده شده است.

وی افزود: در زمان کاشت این محصولات ۱۰ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: همچنین در بحث تغذیه گیاه حدود یک هزار و ۲۰۰ تن کود پتاس، اوره، فسفات بین کشاورزان توسط عاملین شهرستان توزیع شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها