سمپاشی گروپ ۳۴ درصد از جمعیت شاغل خراسان جنوبی کشاورز هستند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا قوسی صبح پنج شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در بیرجند بیان کرد: بخش کشاورزی مزیت ها و فواید زیادی داشته که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد جمعیت شاغلان استان در بخش کشاورزی هستند، گفت: این بخش تکمیل کننده و زمینه ساز رشد دیگر بخش ها است.

قوسی اظهار کرد: در بخش امنیت غذایی به دو عنصر پروتئین گیاهی و پروتئین حیوانی نیاز داریم که بخشی از مراقبت های لازم بر عهده دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: این سازمان همواره در جهت امنیت غذایی و حفظ سلامت دامی استان تلاش ویژه دارد.

محمد اصغر زاده با بیان اینکه تلاش می شود خراسان جنوبی همواره از بیماری های دامی پاک بماند، افزود: دامپزشکی توانسته در سطح کشور ۲۵ درصد تولیدات را افزایش دهد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: خطوط قرمز در دامپزشکی به جد پیگیری می شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: جایگاه دامپزشکی هم از نظر کیفی و هم کمی ارتقاء خوبی داشته است.

رضا کمیلی با بیان اینکه در عصر کنونی نتوانستیم بازار خوبی برای فارغ التحصیلان داشته باشیم، افزود: با وارد شدن دانشگاه آزاد برای دامپزشکی بالای دو هزار و ۸۰۰ نفر فارغ التحصیل در سطح کشوری داریم.

وی ادامه داد: مهم ترین مشکل تعداد فارغ التحصیلان است و وقتی این مشکلات به وجود آمد که پای دانشگاه آزاد باز شد. 

کمیلی بیان کرد: امید است بتوانیم با همکاری فرابخشی گامی برای بهداشت و سلامت جامعه برداریم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها