سمپاشی گروپ ۳ هزار هکتار از اراضی دیم سیروان استان ایلام به آبی تبدیل می‌شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، علیمراد اکبری صبح شنبه در حاشیه بازدید از پروژه تأمین آب اراضی سیروان استان ایلام، اظهار کرد: پروژه‌های بزرگی در حوزه آب و خاک ایلام در حال اجرا است که در آینده باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان می‌شود.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک اراضی آبی کشاورزی ایلام به ۲۰۰ هزار هکتار خواهد رسید و علاوه بر رونق تولید باعث اشتغالزایی جوانان بسیاری از مناطق مختلف استان می‌شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پروژه تأمین آب اراضی سیروان ایلام گفت: این پروژه با هدف تبدیل سه هزار هکتار از اراضی دیم به آبی طراحی شده و در حال اجرا است.

اکبری بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان ایستگاه، خط انتقال هفت هزار و ۳۰۰ متری با لوله فولادی با قطر یک هزار و ۲۰۰ میلی‌متر و مخزن تعادلی فاز اول هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: با تکمیل عملیات اجرایی علاوه بر تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی، برای ۶۰۰ نفر از جوانان منطقه، شغل پایدار ایجاد خواهد می‌شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در الگوی کشت پیشنهادی پروژه، ۷۰ درصد از اراضی برای باغات و بقیه سطوح برای زراعت جانمایی شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.