سمپاشی گروپ ۴۷ پروژه همزمان با هفته جهاد کشاورزی در استان همدان افتتاح می‌شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، منصور رضوانی جلال ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: ۴۷ پروژه آماده افتتاح در بخش کشاورزی شامل ۲۱ پروژه آب و خاک، ۶ پروژه تولیدات دامی، هفت پروژه شیلات، پنج پروژه صنایع کشاورزی ،۶ پروژه تولیدات گیاهی و سه پروژه در حوزه منابع طبیعی است که برای ۶۸۹ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و برنامه راهبردی سه ساله استان همدان در بخش کشاورزی دنبال می‌شود افزود: در حوزه توسعه گلخانه، ایجاد دامداری بزرگ، رونق تولید، صادرات برنامه‌هایی در حال پیگیری هستند.

اعتبارات بخش کشاورزی استان همدان با مشکل مواجه شده است

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه اعتبارات بخش کشاورزی استان همدان با مشکل مواجه شده است، ادامه داد: نرخ بیکاری مبنای نرخ شاخص توازن در استان بوده و چون نرخ بیکاری استان پایین بوده، امسال بخش کشاورزی از اعتبارات توازن بهره‌مند نشده است.

وی به پروژه‌های آماده افتتاح در هفته جهاد کشاورزی سال‌جاری اشاره کرد و افزود: امسال در هفته جهاد کشاورزی ۴۷ پروژه با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رضوانی جلال در ادامه به قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز اشاره کرد و با بیان اینکه گوشت مرغ در بازار ارزان است، افزود: قیمت تمام شده مرغ زنده هر کیلو هشت هزار و ۷۰۰ تومان است و مصوب گوشت مرغ باید بین ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان باشد اما اکنون مرغداران ضرر می‌دهند.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به گوشت قرمز نیز اشاره کرد و افزود: تولید گوشت قرمز بیشتر شده و دامداران خواهان خرید تضمینی هستند و پشتیبانی امور دام خرید تضمینی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با قیمت گوشت نظارت بر توزیع وظیفه جهاد کشاورزی نیست، یادآور شد: جهاد کشاورزی تأمین و تولید کننده است و اکنون تولید کننده ضرر می‌دهد و برای رسیدن به جهش تولید نباید تولید کننده ضرر دهد.

۲۰۰ هکتار گلخانه در استان همدان در حال ساخت است

رضوانی جلال افزود: در کشتارگاه همدان لاشه به پیش سرد رفته و ۲۴ ساعت در آنجا می‌ماند که این کار برای ماندگاری و مسائل بهداشتی لاشه لازم است.

وی ادامه به موضوع گلخانه‌ها نیز اشاره و عنوان کرد: ۲۰۰ هکتار گلخانه در استان همدان در حال ساخت است و به مرور افتتاح خواهند شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: در گذشته سالانه هفت تا ۱۰ هکتار گلخانه ایجاد می‌شد که این عدد اکنون به ۷۰ هکتار در سال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در وهله اول وظیفه حفظ محصول را دارد افزود: سال‌های گذشته محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی به دلیل خرابی دور ریخته می‌شد و سالانه ۲۵ تا ۲۷ درصد افت سیب زمینی در استان وجود داشت اما با ایجاد سردخانه‌ها این رقم به کمتر از پنج درصد رسیده است.

رضوانی جلال با بیان اینکه سیب زمینی بیشتر از ۸ ماه در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود ادامه داد: اکنون قدرت نگهداری سیر در استان همدان کم است و در این رابطه چند مجوز صادر شده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.