سمپاشی گروپ ۵۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دره شهر آبی شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، با مکانیزه شدن زمین های کشاورزی دره شهر بیشتر ازپنج  هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت آبی تبدیل شده است، حالا به کارگیری روش های نوین در بخش کشاورزی نور امید را در دل کشاورزان روشن کرده است.

یکی از کشاورزان شهرستان دره شهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کشاورزی در سطح اراضی این شهرستان قبلا به روش سنتی و بسیار سخت کار شده اما امروزه به صورت مکانیزه و از عملکرد بالایی برخوردار است.

مهدی عزیزی افزود: در این روش تولید گندم از سطح اراضی را از چهار تن در هکتار امسال به ۷.۵ تن در هکتار افزایش داده ام.

توسعه گونه های اقتصادی در شهرستان دره شهر

 کارشناس زراعت سازمان جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با به کارگیری کارنده ها، دروگرها، و ماشین آلات به روز کشاورزی، توانستیم کشاورزی شهرستان را تا ۷۰ درصد مکانیزه کنیم.

مریم فاضلی افزود: در کنار توسعه زراعی طرح توسعه باغات مثمر هم در اراضی شیب دار شهرستان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با هدف بهره گیری از ظرفیت اراضی شیب دار و جلوگیری از فرسایش خاک همچنین افزایش تولیدات باغی بیش از ۱۵۰ هکتار را به زیرکشت باغات مثمر برده ایم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال توسعه گونه های اقتصادی در استان هستیم، بادام، انجیر، گیاهان دارویی، زعفران، گل نرگس و گل محمدی از جمله گونه هایی هستند که در این اراضی می توان کشت کرد.

سید محمد تراب میری افزود: در سال های اخیر طرح تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری نوین جان تازه ای گرفته است.

افزایش تولید محصولات کشاورزی به ۲۵۰ هزار تن در سال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون بیش از پنج  هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی دیم شهرستان را به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز کردیم و با تکمیل چرخه توسعه در زیربخش های کشاورزی رابطه مستقیمی با افزایش تولید داشته است.

طیار فیلی افزود: با اجرای طرح نوین در بخش کشاورزی تولیدات زراعی باغی و دامی شهرستان از ۱۰۰ هزار تن در سال امروز به بیش از ۲۵۰ هزار تن در سال رسیده است.

وی بیان داشت: در کنار توسعه بخش کشاورزی فعالیت صنایع فرآوری هم رونق گرفته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ قلم مواد غذایی از تولیدات کشاورزی این شهرستان در یک کارخانه شهرستان فرآوری و به کشورهای عراق، افغانستان، استرالیا، روسیه و کانادا صادرات می شود.

مکانیزه شدن کشاورزی و تغیر الگوی کشت علاوه بر افزایش ۴۰ درصدی تولیدات زراعی و باغی موجب بهبود وضعیت اشتغال و افزایش درآمد در این شهرستان شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها