سمپاشی گروپ ۶۱ واحد کلینیک گیاه‌پزشکی درآذربایجان غربی فعالیت می کند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، اسمعیل کریم زاده در جلسه کمیته نظام صدور پروانه و مجوز واحدهای گیاه پزشکی استان به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی های زیست محیطی اشاره کرد و افزود: هدف از این نظارت و بازرسیها جلوگیری از توزیع سموم غیرمجاز و تاریخ گذشته و فروش سموم غیر مجاز است که باید علاوه بر افزایش نظارتها بر این واحدها، با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

وی ادامه داد: محصول سالم براساس انجام آزمون‌های تجزیه خاک،‌ آب، گیاه و تعیین باقیمانده سم و کودشیمیایی باشد، مسئولین فنی واحدها باید به صورت تمام وقت در کلینیک حضور داشته باشند و عوامل ذیربط در این زمینه نیز باید بحث نظارت بر این واحدها را جدی بگیرند و حتی با کوچکترین تخلفات نیز برخورد قانونی انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  با اشاره به فعالیت ۶۱ واحد کلینیک گیاه‌پزشکی در استان اظهارداشت: در حال حاضرتعداد ۶۰۷ فروشگاه سموم افات نباتی ، ۱۹ واحد توزیع کننده عمده افت کش ها ،۵ شرکت دفع افات نباتی و ضدعفونی کننده و ۲ واحد انسکتاریوم تولید پرورش حشرات مفید در سطح استان فعالیت می کند.

وی سطح استان انجام گرفته است ، تصریح کرد : از این تعداد بازدیدها پرونده های متخلفین به مراجع ذی صلاح به منظور برخورد قانونی و یا ابطال مجوز ارجاع داده شده است.

کریم زاده افزود:  مواردی از قبیل حضور مسئولین فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاه پزشکی، خرید سموم از شرکت های پخش مجاز، نبود سموم تاریخ گذشته در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه، میزان و انواع فروش سموم و آفت کش ها،‌ بررسی وضعیت محیطی مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان نیز در این جلسه اظهارداشت:صدور مجوزها و پروانه های دامپروری و شیلات براساس قانون افزایش بهره وری و قانون جامع دامپروری، صدور مجوزها و پروانه های گلخانه ها و قارچ براساس آئین نامه نظام گلخانه ای کشور، صدور مجوزها و پروانه های گیاهپزشکی از جمله برنامه ها و فعالیت های محوله به نظام مهندسی و شرکت های فنی ومهندسی و کلینیک های گیاه پزشکی است که  فقط در حوزه دام در سه ماهه اخیر برای راه اندازی  ۲۸۷ واحد دامپروری مجوز صادر شده است.

امین آقایی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی با هدف توسعه پایدار کشاورزی با تکیه بر منابع انسانی و نظام بخشیدن به فعالیت های مهندسی بخش و ارتقاء توانمندیهای حرفه ای درکنارسازمان جهادکشاورزی و سایر دستگاههای متولی دربخش کشاورزی نقش بسزایی درتحرک ، پویایی و حرکت به سمت توسعه وتعالی بخش کشاورزی ایفا می کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها