سمپاشی گروپ ۷۰ درصد اراضی کشاورزی فریدن به سیستم آبیاری بارانی مجهز شده است - سمپاشی گروپ

حسن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان اراضی کشاورزی آبی و دیمی شهرستان فریدن حدود سه هزار و ۴۰۰ هکتار است که هشت هزار کشاورز از این اراضی استفاده دارند.

وی گفت: یکی از مناطق عمده تولید محصولات کشاورزی در سطح استان اصفهان، شهرستان فریدن است به طوری که در سال‌های گذشته در زمینه تولید سیب زمینی، پیاز و چغندرقند و همچنین اجرای شبکه نوین آبیاری دارای رتبه اول استانی بوده است.

کاهش کشت کلزا در فریدن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن افزود: حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فریدن اختصاص به پرورش محصولات گندم، جو، یونجه و حبوبات دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی فریدن اختصاص به پرورش محصولات باغی، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و همچنین قارچ خوراکی دارد، سال ۹۸ به دلیل برخی مشکلات میزان سطح کشت کلزا کاهش داشت در حالی که سال‌های ماقبل آن شهرستان فریدن بالاترین سطح کشت کلزا را داشت.

پرورش ۱۱۰ هزار رأس دام سبک در فریدن

احمدی با بیان اینکه شهرستان فریدن در پرورش بوقلمون گوشتی رتبه دوم و در زمینه تولید شیر رتبه ششم استانی را دارد، ابراز داشت: در شهرستان فریدن بیش از ۱۱۰ هزار رأس دام سبک و ۱۶ هزار رأس دام سنگین، ۱۱ واحد مرغ گوشتی، ۱۲ واحد بوقلمون، ۴۰ واحد کلنی زنبور عسل و پنج واحد پرورش ماهی وجود دارد.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی فریدن به طور معمول با اداراتی مانند کمیته امداد، دامپزشکی، منابع طبیعی، فرمانداری و صمت این شهرستان ارتباط تنگاتنگ دارد، نظام صنفی کشاورزی فریدن نیز در کنار جهاد کشاورزی با هدف پیشبرد اهداف کشاورزی کار می‌کند و در صدور مجوزهای صنفی زیر نظر جهاد کشاورزی فریدن فعالیت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن در تشریح اقدامات جهاد کشاورزی این شهرستان در زمینه بهبود روند فعالیت‌های کشاورزی و دامداری بیان داشت: تاکنون در شهرستان فریدن صدها طرح دامداری، آبیاری بارانی، گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و غیره به بهره برداری رسیده است و همچنین تسهیلات بانکی به بیش از ۸۰ درصد طرح‌های کوچک و بزرگ کشاورزی و دامداری اختصاص یافته است.

تجهیز ۷۰ درصد اراضی کشاورزی فریدن به سیستم آبیاری نوین

وی افزود: از نکات مهم و قابل توجه این است که بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان فریدن به سیستم‌های نوین آبیاری بارانی مجهز شده‌اند که این موضوع سبب شده شهرستان فریدن رتبه اول استانی در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری را به خود اختصاص دهد.

احمدی تصریح کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در شهرستان فریدن تولید و عملکرد بسیاری از محصولات کشاورزی به خصوص سیب زمینی، پیاز، چغندر قند، گندم و ذرت علوفه‌ای در رتبه‌های بالای استانی از نظر کمیت و کیفیت قرار گرفته است.

پرداخت ۵۲۰ میلیون تومان کمک به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل

وی در خصوص پرداخت خسارت سیل اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ به زمین‌های کشاورزی و واحدهای دامداری تاکید کرد: تاکنون بیش از ۵۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی به خسارت دیدگان فریدنی پرداخت شده است و یک میلیارد و ششصد میلیون تومان هم به عنوان تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده است که برخی از خسارت دیدگان در این شهرستان، موفق به دریافت آن شده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها