سمپاشی گروپ ۷۵۰ هزار هکتار از ارضی کردستان زیر کشت انواع محصولات کشاورزی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، فرید سپری اظهار داشت: امسال به دلیل بارندگی مناسب که در پاییز داشتیم جزو سال‌های نادر برای غلات است و سطح ایده‌آل را داریم.

وی با بیان اینکه ۳۲ هزار و ۴۵۰ هکتار سطح زیرکشت گندم استان کاملاً سبز شده است، افزود: سطح زیرکشت کلزا هم در استان یک‌هزار و ۱۱۱ هکتار است و ۳۱۳ نفر بهره‌بردار نیز در این زمینه در سطح استان فعالیت دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت‌ها و رویکرد اصلی سازمان جهاد کشاورزی در استان کردستان کشت گیاهان کم‌آب‌بر علوفه‌ای است.

سپری با بیان اینکه سالانه ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت محصولات کشاورزی می‌رود که در زمینه عملکرد گندم دیم و آبی در کشور حرف برای گفتن داریم، یادآور شد: امسال نسبت به سال ۸۹ یعنی ۱۰ سال قبل ۳۲ درصد در گندم دیم و ۱۲ درصد در گندم آبی رشد داریم.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت و تولید سیب‌زمینی، خیار و گوجه فرنگی در استان نیز در شرایط بسیار مطلوبی است، بیان کرد: هشت هزار و ۱۱۹ هکتار از اراضی استان زیر کشت سیب‌زمینی می‌رود که ۳۱۳ هزار و ۳۹۳ تن سیب‌زمینی از این سطح زیرکشت برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۶۴۸ هزار نفر روز در حوزه تولید سیب‌زمینی در سطح استان اشتغالزایی می‌شود، گفت: دو هزار و ۸۵۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان هم زیرکشت خیار است که ۸۴ هزار و ۳۱۹ تن از آن برداشت می‌شود ضمن اینکه ۸۰۸ هزار نفر روز اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

سپری با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی استان یک هزار و ۷۹۵ هکتار است و سالانه بیش از ۹۵ هزار تن گوجه فرنگی در استان تولید می‌شود، اظهار داشت: جواز تاسیس ۱۱۸ هزار تن سردخانه در استان داریم و تعداد مجوز ۹۷ واحد صادر شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.