سمپاشی گروپ ۸۵ میلیارد تومان به ۹۵۳ طرح اشتغالزا در بخش کشاورزی پرداخت شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری در جلسه کارگروه مشترک توسعه و سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان کردستان اظهارداشت: همکاری بانک های استان با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به بخش کشاورزی استان کردستان قابل تقدیر بوده و سهم بانک کشاورزی بیشتر از بانک های دیگر است.

وی افزود: طرح های کلان که می تواند توجیه اقتصادی مناسبی در سطح ملی و استانی فراهم کند به عنوان طرح های اولویتی رسیدگی شده است که از این طرح  ها می توان به طرح های گاوداری هزار راسی روز چنگ مریوان، مجتمع ایمان طیور، طرح پرواربندی گوسفند ایزدی، گلخانه کریمی، طرح ژینانوش مریوان، گاوداری هزار راسی و سه هزار راسی دهگلان اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: جذب به موقع تسهیلات در راستای اثر بخشی برای جلوگیری از تاثیر تورم در این تسهیلات باید اولویت اجرای طرح های اشتغالزایی در بخش کشاورزی استان باشد.

جعفری با تاکید بر اهمیت اولویت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، یادآور شد: توجه به توسعه کسب و کار، جذب سرمایه گذار توسعه و تکمیل ظرفیت های عرضه و توجه به طرح هایی با ساختار بخش کشاورزی در همه حوزه های، دام و طیور، زراعت و باغبانی، دامپزشکی و مکانیزاسیون، براساس رویکردهای مشخص شده از اولویت های سرملیه گذاری در این بخش است.

وی بیان کرد: در بخش اشتغال فراگیر بخش کشاورزی تاکنون ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، در بخش مکانیزاسیون ۱۴ میلیارد تومان و در بخش سرمایه در گردش نیز ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از اعتبارات بانک سینا نیز از ۲۵ میلیارد تومان سهم سال ۹۷ تاکنون هشت درصد معادل ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب شده است که سال گذشته از سهم ۴۰ میلیارد تومان، ۲۸ میلیارد تومان جذب بخش کشاورزی استان کردستان شد.

جعفری اظهار داشت: نظارت بر روند اجرای طرح های اشتغالزایی در بخش کشاورزی ضروری بوده و باید در همه مراحل اجرای طرح تا زمان بهره برداری نظارت کامل انجام  شود.

پرداخت ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال پایدار و فراگیر

مدیر عامل بانک کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال پایدار و فراگیر در استان کردستان پرداخت شده است.

اسعد فهیمی با بیان اینکه ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش تا پایان مهر به طور کامل جذب می شود، ادامه داد: با پیگیری های انجام شده در صورت جذب کامل تسهیلات سرمایه در گردش مجدد این تسهیلات تخصیص داده می شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: نوسانات ارزی مانعی برای اجرای پروژه های کلان استانی شده که به عنوان مشکلات بازماندگی طرح های شاخص نگران کننده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای جلوگیری از مشکلات ارزی در ساختار اجرای پروژه ها، تسهیلات باید به موقع جذب و پرداخت شود که پیگیری و اجرای این امر به عنوان یک اولویت در حال اجرا است.

فهمیمی اظهارداشت: حوزه اشتغال پایدار روستایی به عنوان یک اولویت تاثیر فراوانی در افزایش اشتغالزایی روستایی دارد بر این اساس در سال ۹۷ تاکنون ۶۲ میلیارد تومان در اشتغال پایدار و شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای اشتغال فراگیر تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده به محض انجام بروزرسانی سامانه صندوق توسعه ملی، سهم سرمایه در گردش به طور کامل جذب می شود.

مدیر عامل بانک کشاورزی استان کردستان در پایان بیان کرد: بخش کشاورزی استان کردستان بیشترین سهم جذب در اشتغال را به خود اختصاص داده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها