سمپاشی گروپ ۸۸ هزارهکتار از اراضی کشاورزی به کشت گیاهان دارویی اختصاص می یابد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طهماسبی ظهر پنج شنبه در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه۸۸ هزارهکتار از اراضی کشاورزی کشور به کشت گیاهان دارویی اختصاص می یابد، اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی در استان های که ظرفیت این امر را داشته باشند مورد توجه قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: کشت گیاهان دارویی از ظرفیت های مهم بخش کشاورزی است که درآمد بالا برای کشاورز در پی دارد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: هم اکنون توسعه کشت گیاهان دارویی در برخی استان های کشور از جمله چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با وجود کاهش منابع آب در برخی نقاط کشور شاهد افزایش تولید هستیم که امر در سایه توجه به برنامه ریزی های انجام شده و بهره گیری از تجهیزات جدید در بخش کشاورزی است.

توسعه تجهیزات آبیاری نوین در اراضی کشاورزی از مهمترین اهداف دولت است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: توسعه تجهیزات آبیاری نوین در اراضی کشاورزی از مهمترین اهداف دولت است که هم اکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این بخش اختصاص یافته است.

وی بیان کرد:در برنامه ششم توسعه مقرر شده استکه ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی شیب دار کشور به کشت گونه ها دارای بازده بالا اختصاص یابد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت به دنبال محقق شدن این هدف است و باید تلاش کرد که از ظرفیت های مختلف برای توسعه بخش کشاورزی استفاده کرد.

وی با اشاره به کاهش منابع آب، تاکید کرد: باید از آب در بخش کشاورزی استفاده بهینه کرد و تلاش کرد مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها