سمپاشی گروپ ۹۰ درصد منابع آب در بخش کشاورزی مصرف می شود - سمپاشی گروپ

رامین نیکان فر سه شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز داشت: ۷۰ تا ۹۰ درصد منابع آب در بخش کشاورزی مصرف می شود که یک حجم بسیار بزرگ و قابل توجهی است.

وی افزود: استفاده از روش های نوین آبیاری در کشور و استان هدف گذاری شده اما برخی شرایط باعث کندی این روند در استان آذربایجان شرقی شده است.

نیکان فر بر ضرورت مکانیزه شدن کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: باید هم در مراحل کاشت و داشت از تجهیزات کشاورزِی استفاده کنیم و هم از روش های آبیاری تحت فشار و مکانیزه بهره مند شویم.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش میزان بارش ها عنوان کرد: باید از مصرف آب در بخش کشاورزی صرفه جویی کنیم تا در سفره های زیرزمینی کمبود آب نداشته باشیم چرا که ممکن است در سال های آتی، مشکل کمبود آب حادتر شود.

وی همچنین تصریح کرد: بیشتر اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی به صورت سنتی آبیاری می شود که باید روش های سنتی بهبود یافته و در آماده سازی زمین و مراحل کشت نیز اقداماتی صورت بگیرد تا باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف آب شود.

نیکان فر در پایان اظهار داشت: ستاد هماهنگی استفاده از آبیاری مکانیزه در بخش کشاورزی در استان آذربایجان شرقی تشکیل شود و مصوبات آن برای تمام دستگاه ها لازم الاجرا باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها