سمپاشی گروپ توزیع رایگان نهال‌ در تهران آغاز شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رضا بیانی مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اظهار داشت: توزیع رایگان نهال‌های منابع طبیعی در ۱۲ شهرستان استان تهران در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آغاز و تا ۱۵ اسفند امسال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روزانه یک هزار تا ۵ هزار اصله نهال در هر یک از این ۱۲ شهرستان توزیع می‌شود و مردم می‌توانند این نهال‌ها را از ادارات منابع طبیعی این شهرستان‌ها و همچنین از نهالستان تهران و پارک جنگلی خرگوش دره دریافت کنند.

وی درباره زمان کاشت نهال‌ها اظهار داشت: اکنون که درختان در حالت خواب هستند می‌توان کاشت را انجام داد و با نخستین بارندگی بهتر در خاک مستقر می‌شوند.

بیانی ادامه داد: نهال‌های رایگان از گونه‌های کم‌آب‌بر مانند سنجد، اقاقیا، زیتون تلخ و ارغوان هستند که در استان‌هایی از جمله فیروزکوه، دماوند، تهران، پیشوا و ملارد میان مردم توزیع خواهند شد.

وی تصریح کرد: ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان‌ها شیوه کاشت و نگهداری از این نهال‌ها را از طریق بروشور به مردم آموزش می‌دهد، ضمن آن که در استان تهران از ابتدای شهریور تاکنون با پویش‌های هفتگی در قالب بذرکاری، آموزش نهال‌کاری شروع شده است.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران درباره سهم درختکاری در استان تهران در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نیز گفت: امسال در استان تهران برای اجرای این طرح باید ۱۵۰۰ هکتار درختکاری انجام شود.

وی افزود: تاکنون ۸۱۲ هکتار درختکاری با مشارکت شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، مردم، صنایع و شهرک‌های صنعتی انجام داده‌ایم.

بیانی سهم درختکاری استان تهران در طرح مردمی یک میلیارد درخت را حدود ۶ هزار هکتار ظرف چهار سال عنوان کرد.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 4 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.