سمپاشی گروپ تجهز ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به سامانه‌ نوین آبیاری تا تیر۹۷ - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری، ارتقای بهره وری آب کشاورزی را از اهداف دولت و وزارت جهاد کشاورزی به منظور استفاده بهینه از منابع آب کشور عنوان و تصریح کرد:در این راستا، امسال برای اجرای ۲۵۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی برنامه ریزی شده که تاکنون ۸۷ هزار هکتار آن انجام شده و ۱۵۱ هزار هکتار آن در حال اجراست.

وی پیش بینی کرد: تا پایان تیرماه سال ۹۷ انتهای سال مالی- در مجموع ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که توسعه سامانه های مدرن آبیاری در غرب کشور در سطح ۲۲۷ هزار هکتار در دست اجرا قرار دارد،گفت: ۹۸.۵ درصد از این سامانه ها، روش های مدرن آبیاری هستند که تاکنون ۵۵ هزار هکتار آن بهره برداری شده و امیدوارم تا پایان سال ۹۷ مجموع ۲۲۷ هزار هکتار آن به بهره برداری برسد.

اکبری در مورد طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام،اظهار داشت: تاکنون در سطح ۲۵۰ هزار هکتار شبکه های آبیاری، ۱۸۰ هزار هکتار تجهیز و نوسازی و حدود ۱۷۵ هزار هکتار عملیات زهکشی انجام شده است.

وی افزود:عملیات اجرایی فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام با تخصیص منابع آب از سوی وزارت نیرو آغاز خواهد شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشار به پروژه ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان،گفت:تامین،انتقال و توزیع آب تا گیاه در این روش مدرن آبیاری، تاکنون حدود ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امسال ۲۰ هزار هکتار آن به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: در صورت تخصیص منابع اعتباری،پروژه ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان تا پایان سال آینده به طور کامل اجرا خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها