سمپاشی گروپ فعالیت مراکز ترویج کشت محصولات استراتژیک باید گسترش یابد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، احمد طهرانی روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خمین، اظهار کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به کشاورزان در راستای حفاظت از منابع آب و افزایش بهره وری لازم در بخش کشاورزی از طریق کشت های جایگزین کشت های پر آب بر از اهمیت بسیار برخوردار است.

فرماندار خمین ادامه داد: کشت های استراتژیک علاوه بر منطبق بودن با میزان منابع آبی موجود، باید همراه با بازار مصرف باشد و توجیه اقتصادی داشته باشد تا کشاورزان بعد از برداشت با مشکل بازاریابی مواجه نباشند.

طهرانی اجرای طرح آبیاری نوین، اصلاح الگوی کشت، استفاده از کشت های جایگزین و آگاه سازی کشاورزان را از اقدامات موثر در راستای بهبود وضعیت استفاده از آبیاری در بخش کشاورزی دانست و افزود: اثربخشی عملکردهای حفاظت از منابع آب در بخش کشاورزی نیازمند عزم همگانی و فرهنگ سازی است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اضافه برداشت هایی که از چاه های غیر مجاز خمین به میزان ۳.۵میلیون متر مکعب انجام شده است، نیاز است کشاورزان نسبت به میزان آبدهی که دارند برای کشت دوم، آگاه شوند و نسبت به میزان آب موجود کشت دوم خود را انجام دهند و در این راستا اخطارها و اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد.

فرماندار خمین اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان بارندگی ها، استمرار خشکسالی در شهرستان خمین، همچنین اهمیت موضوع حفاظت از منابع آب و بحران جدی وضعیت آب های زیر زمینی، اختصاص و جذب اعتبارات ویژه در این بخش را مد نظر قرار خواهیم داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها