سمپاشی گروپ راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی گل محلات در کمیسیون اقتصادی مصوب شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عصر شنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی محلات که با حضور معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در محلات برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان محلات به واسطه وجود برخی ویژگی ها و شاخصه ها همچون وضعیت اقلیمی و… پتانسیل فراوانی در حوزه تولید گل و گیاهان زینتی دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تنها پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی کشور در شهرستان محلات استقرار دارد و این مهم زمینه گسترش فعالیت های حوزه تولید گل و گیاه را در این منطقه فراهم کرده است.

سلیمی بیان کرد: باید از طرفیت های موجود برای گسترش تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی بهره گرفت چراکه برخی کشورهای منطقه همچون ترکیه به این حوزه وارد شده اند و برخی کشورها نیز در این زمینه برای خود انحصار ایجاد کرده اند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: راه اندازی منطقه اقتصادی ویژه گل در محلات با توجه به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به تصویب رسیده، زمینه گسترش تولید و رشد صادرات را در این حوزه فراهم می کند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت رشد و ارتقای بخش کشاورزی کشور، تصریح کرد: طی سال های اخیر در تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله گندم در کشور به خودکفایی رسیده ایم و نیاز به واردات نداریم، در همین راستا می توان گسترش تولید در حوز گل و گیاهان زینتی را نیز دنبال کرد و مجلس نیز حمایت های لازم را در این زمینه انجام می دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها