سمپاشی گروپ ۲۴ درصد سهم اشتغال گلستان وابسته به کشاورزی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس ظهر سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان در سال جاری اظهارکرد: سال جاری با درایت رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید مزین شده و گلستان باید در زمینه کشاورزی که مزیت اصلی استان محسوب می شود، خود را در کشور برجسته کند.

وی افزود: ارزش محصولات کشاورزی استان در سال ۹۸ بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود و ۲۴ درصد سهم اشتغال گلستان وابسته به کشاورزی است.

استاندار گلستان یادآور شد: حدود ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم, جو و کلزا است و باید مراکز خرید از دو هفته پیش از برداشت محصولات آمادگی لازم را داشته باشند. 

حق شناس گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۶۴ هزار تن گندم در استان تولید شد و در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و ۲۷۸ هزار تن گندم تولید شود و البته قیمت خرید تضمینی هم از کیلویی ۱۷۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به میزان تولید دانه های روغنی در استان  ادامه داد: ۹۸ درصد دانه های روغنی در استان فرآورده و سپس خارج می شود و ارزش افزوده آن به گلستان باز می گردد.

حق شناس گفت: کشاورزان گلستان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم,جو و کلزا در سال ۱۳۹۹ تولید خواهند کرد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: باید در سال ۹۹ مزیت های استان را تقویت کرده و زمینه جهش تولید را در بخش های کشاورزی، گردشگری،, صنعت و بازرگانی فراهم آوریم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها