سمپاشی گروپ برداشت گندم در زنجان به ۴۰۰ هزار تن می رسد - سمپاشی گروپ

حسین جعفری شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه کارگروه کشاورزی  با بیان اینکه تولید گندم در استان زنجان طی چند سال اخیر خوب بوده است، گفت: امسال ۲۹۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زنجان  در سال زراعی ۹۷ و ۹۸  زیر کشت محصول راهبردی گندم رفته است. 

وی اظهار کرد: از این میزان گندم ۲۸۰ هکتار گندم دیم و ۱۸ هزار هکتار  گندم آبی است که از اوایل مهر تا پایان آبان کشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام‌شده در سال زراعی ۹۷ – ۹۸ میزان برداشت گندم از این میزان زمین‌ به ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید و در سال زراعی  ۹۵ و ۹۶ نیز حدود ۱۹۵ هزار و ۲۵ تن گندم از کشاورزان این استان خریداری‌شده و مطالبه کشاورزان از بابت این میزان فروش ۲۵۳ میلیارد تومان بود.

جعفری ابراز کرد: استان زنجان در مبارزه با سن گندم جزو استان‌های پیشرو در کشور است و در استان زنجان شهرستان خدابنده بیشترین تولید گندم را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پیش‌بینی خرید گندم امسال توسط شرکت غله ۲۵۰ هزار تن بود ولی با بارش خوب باران رکورد تولید گندم در استان شکسته شد و بر اساس آمار استان زنجان چهار برابر نیاز، گندم تولید کرده و رکورد تولید گندم در استان شکسته شد.

جعفری کیفیت تولید گندم استان زنجان را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: خوشبختانه سال‌به‌سال  به کیفیت گندم استان افزوده می‌شود.

وی  تأکید کرد: استان زنجان سال ۹۵ در تولید گندم رتبه هشتم و در ذخیره‌سازی این محصول راهبردی جزو استان‌های رده‌بالای کشوری بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها