سمپاشی گروپ دخالت دشمنان در تغییرات اقلیمی کشور/ابرها را غیربارور می‌کنند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جلالی صبح دوشنبه در سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل حوزه کشاورزی که در کرج برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل به معنای مقابله با ضعف‌ها و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر است.

وی در ادامه بابیان اینکه پدافند غیرعامل علاوه بر استفاده در جنگ، در حوزه اقتصاد نیز مؤثر است، افزود: شناسایی تهدیدها و مقابله با آسیب‌پذیری‌ها از مهم‌ترین موضوعات پدافند غیرعامل است، پدافند به‌نوعی دارای سه شرط اراده، انگیزه و دشمنی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری به اهمت تولید واکسن دام و طیور اشاره کرد و گفت: صنعت واکسن‌سازی کشور باید بیش‌ازپیش ارتقا یابد.

سردار جلالی با اشاره به دست‌کاری‌های غذایی و تغییر نوع غذا در کشور، گفت: تغییر الگوی مصرف و استفاده درست از منابع غذایی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه ایجاد فشار اقتصادی و افزایش تحریم‌ها از راهکارهای دشمن است، گفت: این موضوع در بخش کشاورزی به تولید اقلام غذایی مربوط می‌شود، در این راستا باید بتوانیم خودکفا شویم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه آمریکا شدیدترین اثر تحریم را نبود غذا می‌داند، گفت: خوشبختانه در این حوزه به راهکارهای خوبی دست‌یافته‌ایم.

به گفته سردار جلالی تغییرات اقلیمی ایران مشکوک به تحرکات دشمنان است و مطالعات مراکز علمی کشور دخالت خارجی‌ها در تغییرات اقلیمی ایران را تائید می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: تیم‌های مشترکی از اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیر بارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابر دزدی و برف دزدی نیز مواجه هستیم.

جلالی افزود: در این مطالعه طی چهار سال گذشته ارتفاعات افغانستان تا مدیترانه موردبررسی قرارگرفته است؛ نتیجه اینکه همه ارتفاعات بالای دو هزار و ۲۰۰ متر در این محدوده پر از برف ولی ارتفاعات ما خشک بوده است.

سردار جلالی با اشاره به اینکه باید نیازهای اساسی خود را خودمان تأمین کنیم، افزود: این مهم مهم‌ترین راهبرد پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به موضوع مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف نیز گفت: کشور با کمبود منابع آبی مواجه است به همین منظور پرداختن به اصلاح الگوی مصرف باید در دستور کار همه قرار گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بابیان اینکه سبد مصرفی غذا از مزرعه تا سفره نباید به دیگر کشورها وابسته باشد، گفت: کوچک‌ترین وابستگی به کشورهای دیگر آسیب‌پذیری را افزایش می‌دهد.

سردار جلالی با تأکید بر لزوم مرزبانی زیستی از کشور، خاطرنشان کرد: کنترل مرزهای هوایی دریایی، زمینی و مسافری در حوزه واردات مهم است و باید در دستور کار قرار گیرد.  

وی بابیان اینکه بیوسایبر از مهم‌ترین اتفاقات در جهان است که به‌زودی مورداستفاده قرار می‌گیرد، بر لزوم ورود به این حوزه تأکید کرد و افزود: داشتن فنّاوری و به‌کارگیری آن علیه یا به نفع دیگری می‌تواند در این حوزه ایجاد فرصت کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر لزوم شناسایی استراتژی فناوری‌ها، تأکید کرد: باید بتوانیم عناصر انسانی و طبیعی را تقویت کنیم. زیرساخت‌ها و استراتژیک‌های مختلف در فناوری می‌تواند موجب منفعت و یا تهدید شود که باید با دقت بیشتری به این موضوع توجه کنیم.

سردار جلالی بابیان اینکه در خیلی از آزمایشگاه‌های آمریکا و اروپا سلاح‌های زیستی نگهداری می‌شود، گفت: سلاح زیستی موجود زنده‌ای است که توسط دست‌کاری کردن اعضای آن باهدف تلفات انسانی، به وجود می‌آید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 137 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها