سمپاشی گروپ آنفلوآنزای مرغی صنعت طیور قم را با مشکل جدی مواجه کرده است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طلایی در بیست و هفتمین دوره انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی و افتتاح ۲۵ پروژه بخش کشاورزی قم که قبل از ظهر دوشنبه در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه رخدادهای اقلیمی شرایط کشاورزی قم بخصوص از دهه ۷۰ به بعد را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: قم ۴۶ صدم از اراضی کشور را در اختیار دارد و این در حالی است که بالای ۵۶ صدم درصد از محصولات کشاورزی کشور را تأمین می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما در زمینه باغات و زراعت به دنبال توسعه نیستیم بلکه برای ما مهم حفظ همین اراضی موجود و افزایش تولید است که در سال گذشته گرچه ۱۵ تا ۲۰ درصد از انواع محصولات کشاورزی را کاهش دادیم اما در عین حال تولیدات محصولات کشاورزی قم از ۷۰۰ هزار تن به ۷۵۰ هزار تن رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم به پیاده سازی طرح الگوی کشت در دو دشت در قم هم اشاره کرد و ابراز داشت: امیدواریم که این الگوی کشت‌ها با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کشت بهاره اجرایی شود.

وی با اشاره به ضرر و زیان صنعت دام و طیور و باغات قم طی سال گذشته و امسال عنوان کرد: آنفلوآنزای مرغی بخش مرغداری قم را که هشت درصد از تخم مرغ کشور را تولید می‌کند با مشکل جدی مواجه کرده و از سوی دیگر تب برفکی هم در سال گذشته بخشی از گاوهای پرواری را با آسیب جدی مواجه کرد و این در حالی است که بخش اعظمی از باغات گردو، انار، انگور و زیتون قم در سرمای آبان سال گذشته از بین رفته است.

طلایی به سیستم نوین آبیاری هم اشاره‌ای کرد و گفت: دولت اعتبارات خوبی را به بخش کشاورزی اختصاص داده است و در سال ۹۵ میزان هشت هزار هکتار و تا پایان امسال هم  ۵ هزار هکتار به بخش آبیاری نوین مجهز می‌شوند.

وی در ادامه ابراز داشت: از هفته دولت تاکنون ۸۰ پروژه در بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است که ۲۵ پروژه شاخص آن با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان ویژه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم پروژه‌های بخش آب و خاک را ۱۷ پروژه عنوان کرد و ادامه داد: چهار پروژه هم در بخش بهبود تولیدات دامی، ۳ پروژه در بخش صنایع کشاورزی و یک پروژه هم در بخش تولیدات گیاهی به بهره‌برداری می‌رسد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها