سمپاشی گروپ اتمام پروژه ایستگاه پمپاژ آب مهمترین مطالبه مردم سیروان - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، در شمال استان شهرستان سیروان با پراکندگی ۶۵ روستا و دو  منطقه آب و هوایی سردسیر بخش کارزان و گرمسیر بخش عرب رودبار با تنوع فرهنگ های آمیخته با مردمان کردزبان، لر زبان و مردم عرب زبان قرار گرفته است.

۷۱ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور

عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان سیروان یکی از مناطق توریستی استان ایلام است.

وی افزود: تعداد ۲۶۰ اثر تاریخی در شهرستان سیروان شناسایی شده که از این تعداد ۷۱ اثر آنها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این شهرستان پس از ۴ دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حوزه صنعت و کارخانجات بزرگ تولیدی گام های مهمی در حوزه اشتغال داشته و مردم از خدمات زیادی در این مدت بهره مند شده اند.

۲۰ میلیارد ریال هزینه در شبکه بهداشت و درمان

آرش جعفرزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان سیروان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان سیروان در حوزه بهداشت و درمان ۲ میلیارد تومان معادل ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: این اعتبار جهت ساخت ۴ باب خانه بهداشت و ساخت مرکز …. با پیشرفت ۶۵ درصد بوده است.

انتظارات مردم شهرستان

گرچه این منطقه به دلیل حاصلخیز بودن یکی از مناطق مهم کشاورزی در استان است اما در این حوزه مردم مطالباتی داشتند.

مهدی فتح الهی از اهالی شهرستان سیروان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مردم شهرستان سیروان خواستار مطالباتی از مسیولین هستند یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان پمپاژ دشت سیروان است.

پروژه پمپاژ دشت سیروان ۵۰ درصد پیشرفت دارد

بهمن جلیلیان فرماندار سیروان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان سیروان ۱۰۰ درصد گازرسانی به شهر انجام گرفته و نیز تاکنون ۹۰ درصد گازرسانی به روستاها انجام شده است.

وی افزود: پروژه پمپاژ دشت سیروان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال انجام است و از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

جلیلیان با اشاره به  طرح های اجرایی ایام دهه فجر در این شهرستان اضافه کرد: تعداد ۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی و یا افتتاح خواهد شد همچنین ۴ پروژه راهسازی در شهرستان سیروان وجود دارد که ۳ پروژه آن فعال است.

سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، تسریع در اتمام راه ارتباطی طرح قاضی خان به بدره که یک راه ارتباطی مهم و ادامه حلقه راه ارتباطی لرستان به عتبات عالیات است می تواند افق روشنی برای آینده شهرستان ترسم کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها