سمپاشی گروپ اخذ مالیات و عوارض ۱۳ درصدی از خرید سم،کود و بذور کشاورزی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ مهدی حسینی یزدی، رئیس انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران در نشست خبری اظهار داشت: بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومان واردات نهاده های کشاورزی مشکلی برای تامین کود و سم وارداتی وجود ندارد و کمبودی در بازار ایجاد نشده است.

وی افزود: ۲۵ درصد سموم کشاورزی مورد نیاز بخش کشاورزی کشور از محل واردات محصول نهایی و مابقی از محل واردات ماده اولیه و تولید در داخل کشور، تامین می شود.

رئیس انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران در ارتباط با کیفیت سم گفت: با توجه به اینکه تمام آنها قبل از ورود به کشور توسط خود دولت آزمایش می شود،سلامت آنها تایید شده است.

  رئیس انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران ادامه داد: سم، کود و بذر مورد استفاده در بخش کشاورزی سال‌ها بود مالیات بر ارزش افزوده نداشت اما کشاورزان امسال باید هنگام خرید این محصولات ۱۲ تا ۱۳ درصد مالیات و سایر عوارض بپردازند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سمپاشی گروپ درباره اینکه چرا از سموم کشاورزی کم خطر به کشور جلوگیری نمی‌شود گفت:  قیمت و کیفیت سموم کشاورزی با یکدیگر متفاوت است و کشاورزان خود باید درباره خرید این محصولات تصمیم گیری می‌کنند.

وی افزود: با کم کردن هزینه های جانبی مانند مالیات بر ارزش افزوده، اخذ مابه التفاوت توسط بانک مرکزی، توجه سازمان حمایت در قیمت گذاری به کیفیت و موانع پیش روی واردات از جمله گمرکی می توان هزینه واردات را کاهش داد و کشاورزان را به سمت استفاده از محصولات مطلوب تری برد.

تعادل مصرف کودهای کشاورزی به هم خورده است

کیانوش کلهر نایب رئیس هیئت مدیره انجمن و ارد کنندگان سم و کود ایران نیز در این نشست در ارتباط با وضعیت تامین و تولید کود در کشور اظهار داشت: نیاز سالانه کودهای کشاورزی در کشور سالانه حدود ۵ میلیون تن است اما در سال گذشته تنها ۲٫۸ میلیون تن مصرف شده است.

وی افزود: از ۲٫۸ میلیون تن کود در کشور ۲٫۲ میلیون تن آن توسط پتروشیمی های داخلی تولید و به قیمت دولتی به دست کشاورزان می رسد اما آنها به تنوع کود مصرفی توجهی نمی‌شود.

کلهر گفت: برای اثرگذاری مصرف کود باید تمام کود های مورد نیاز بخش کشاورزی را به طور متوازن استفاده و بالانس ایجاد کرد در غیر این صورت منجر به هدر رفتن منابع خواهد شد.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 229 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 1 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها