سمپاشی گروپ ارائه بسته‌های حمایتی ویژه برای کشت کلزا در استان کرمانشاه - سمپاشی گروپ

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: شهرستان کنگاور از قطب‌های مهم کشاورزی استان و از شهرستان‌های پیشرو در صنعت کشاورزی به شمارآید و آب و هوای خوب و زمین‌های مستعد کشاورزی را به صنعتی پر رونق در کنگاور تبدیل کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان کنگاور حدود ۱۵ هزار هکتار اراضی آبی و ۳ هزار هکتار باغات دارد، افزود: در اراضی آبی، بیشتر کشت‌ها مربوط به کشت گندم یونجه، جو، کلزا و چغندر است.

شهبازی در ادامه بیان کرد: در شهرستان کنگاور با توجه به کاهش منابع آبی در سالهای اخیر و لزوم توجه به چگونگی تنوع کشت، کشاورزان به کشتهای کم مصرف  مانند کلزا روی آوردند.

وی گفت: سال گذشته در شهرستان کنگاور ۱۲۰۰ هکتار کلزا کشت شد و امسال ۱۸۰۰ هکتار کشت کلزا صورت گرفته است.جهاد کشاورزی برای تشویق کشاورزان به کشت دانه های روغنی کلزا، بسته های حمایتی ویژه ای در نظر گرفته است

شهبازی با اشاره به توزیع ۱۵۰۰ تن انواع کودها و ۷۵۰۰ کیلوگرم بذور گفت: کلزاکاران کنگاوری سال گذشته با میانگین تولید سه تن در هکتار بهترین عملکرد را در سطح کشور داشته است و رکورد برداشت ۷ تن کلزا از این مزارع در اختیار کشاورزان کنگاوری است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها