سمپاشی گروپ ارزیابی مدیران بر اساس شایستگی‌های عمومی و تخصصی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم ورداسبی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم راه‌اندازی پردیس استانی کانون ارزیابی و توسعه مدیران سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰۰ پست مدیریتی در کشور فعال است، افزود: همه مدیران اعم از پایه، میانی و ارشد تحت ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با یادآوری اینکه آمار حاکی از آن است که طی سال گذشته ۱۵۱۲ مدیر پایه، میانی و ارشد در سطح کشور مورد ارزیابی قرار گرفته اند، تصریح کرد: آنچه که برای ما مهم است، این است که مدیران باید بر اساس شایستگی‌های عمومی و تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرند، لذا شناسایی گروه هدف، تربیت کارشناسان و توانمندسازی مدیران کنونی پایه‌های این مدل هستند.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی از تدوین یک کتابچه توانمندسازی برای هر کدام از مدیران خبر داد و با بیان اینکه کتابچه مذکور در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت، ادامه داد: اگر شایستگی مدیری احراز شود، فرد رتبه بالاتری را کسب می‌کند و در غیر این ‌صورت باید دوره‌های توانمندسازی را طی کند.

ورداسبی در ادامه با اشاره به اینکه پردیس‌های استانی در راستای کسب گواهی شایستگی مدیریت راه‌اندازی شده اند، اظهار کرد: متاسفانه فقدان بانک اطلاعاتی مدیران باعث می‌شود که شایستگی افراد مشخص نباشد، به همین خاطر مطالعات اساسی و دست‌یابی به مدل برای احراز شایستگی مدیران، از ضروریات است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی با یادآوری اینکه با تدوین سند توسعه منابع انسانی در حال جذب نیرو برای بخش‌هایی از ادارات جهادکشاورزی هستیم، خاطرنشان کرد: به دنبال بهبود هرم مدیریت در ادارات جهادکشاورزی، توانستیم به این مهم دست یابیم که در اغلب موارد، مدیران به صورت سلیقه‌ای جایگزین می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها