سمپاشی گروپ ارسال۳۱۷ اثربه دبیرخانه همایش فرصت‌های نوین تولید واشتغال کشاورزی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سیده عاطفه حسینی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: علی رغم اینکه محدودیت های زیادی در بخش کشاورزی استان وجود دارد اما محصولات استراتژیک همچون زرشک، زعفران و عناب می تواند در اقتصاد استان موثر باشد.

وی با بیان اینکه کمیته علمی همایش متشکل از ۲۶ عضو هیئت علمی تشکل شده است، افزود: ۶۰ درصد از این اعضای هیئت علمی از اساتید خارج دانشگاه بیرجند و ۴۰ درصد از اساتید دانشکده کشاورزی هستند.

دبیرعلمی همایش فرصت‌ های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی شرق کشور با اشاره به اینکه تا کنون ۳۱۷ مقاله پژوهشی به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: از مجموع این مقاله ها ۲۹۰ مقاله پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶۴ مقاله به صورت پوستری و مابقی به صورت شفاهی اعلام خواهند شد، عنوان کرد: بیش از ۶۰۰ داوری در خصوص مقالات انجام شده است و ۹۵ داور تخصصی داخلی و خارجی این مقالات را مورد بررسی قرار داده اند.

حسینی با اشاره به اینکه از مجموع مقالات ارسال شده ۹۱ مقاله از محققین دانشگاه بیرجند و ۱۹۱ مقاله از محققین خارج از دانشگاه بوده است، اظهار داشت: در محورهای مختلف با توجه به اهمیت نهاده آب و خاک بیشترین مقالات با ۲۸ درصد در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: ۲۶ درصد مقالات در بحث علوم زراعی و باغبانی، ۲۳ درصد دام و طیور، ۱۴ درصد کارآفرینی و نوآوری و هشت درصد مقالات در حوزه گیاه پزشکی و محیط زیست بوده است.

همایون فرهنگ فر، عضو هیأت علمی گروه علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند نیز در این جلسه، اظهار کرد: همایش فرصت‌ های نوین تولید و اشتغال بخش کشاورزی در راستای توجه به منویات مقام معظم رهبری در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام بسیار مثبتی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی یکی از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: دارا بودن ۸۰۰ گونه گیاه دارویی، کسب مقام اول تولید زرشک و عناب و داشتن ۱۵ درصد جمعیت شتر کشور از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار مهم در استان خراسان جنوبی است.

عضو هیأت علمی گروه علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه باید بتوانیم اصلاح الگوی کاشت داشته باشیم و به محصولات راهبردی روی آوریم، گفت: اگر با برگزاری این گونه همایش ها بتوانیم جلب نظر کنیم قطعا در رشد و تعالی اشتغال در بخش کشاورزی نیز خواهیم درخشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها