سمپاشی گروپ افتتاح ایستگاه‌های پمپاژ آب پلدختر و کوهدشت در دستور کار است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی پیش از ظهر پنجشنبه در سی و دومین مراسم تجلیل از برگزیدگان کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کشاورزی هم مظهر جدال و سختی های انسان برای زیستن بوده و هم منشاء خلاقیت های بشر اظهار داشت: بخش عمده پیشرفت های بشر ناشی از فعالیت های بخش کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی وابسته به آب و خاک است که هیچ یک از این عوامل در اختیار بشر نیست، تصریح کرد: اما محدودیت ها را باید مدیریت کرد، درست است استان پر آبی نیستیم و بخش عمده ای از رواناب های لرستان از استان خارج می شود و ۶۰ درصد بارندگی های لرستان نیز امسال زیر حد نرمال بوده است، اما باید برای مواجهه با این شرایط آمادگی ایجاد کنیم.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه باید استفاده بهتر و با بهره وری بالا و حرکت به سوی کشت های دیم را در دستور کار داشته باشیم، افزود:تاکید بر بهره برداری هرچه زودتر ایستگاه های پمپاژ آب در شهرستان های پلدختر و کوهدشت داریم، احداث این ایستگاه های پمپاژ از اوایل دهه ۸۰ آغاز شده است و باید هرچه زودتر بهره برداری شوند.

خادمی یادآور شد: با افتتاح این ایستگاه های پمپاژ آب، آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه طبیعت لرستان دارای شیب بالا و بارندگی مناسب است، لذا باید احداث باغات در اراضی شیب دار را پیگیری کنیم، تصریح کرد: تاکنون یک هزار هکتار باغات در اراضی شیب دار احداث شده که برنامه داریم این میزان را به ۵ هزار هکتار برسانیم.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در شورای اقتصاد مقاومتی نیز بحث هایی پیرامون برنامه کشت استان شده است، افزود: ترکیب کشت محصولات در استان را تدوین کرده ایم و فعلا ترکیب کشت ها و محصولات در اراضی آبی در بخش زراعی را تصویب کرده ایم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها