سمپاشی گروپ افزایش سه برابری کشت دانه های روغنی در زنجان - سمپاشی گروپ

 حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر به کشتن دانه های روغنی کلزا در استان زنجان اشاره کردو افزود: خوشبختانه طی سالهای اخیر کشت دانه های روغنی در کشور و در استان رشد یافته و در این میان ورود روغن های کلزا به کشور کاهش یافته است. 

وی اظهار کرد: در شهرستان زنجان ۵۰۰ هکتار سال ۹۵ و ۹۶ زیر کشت کلزا بود و پیش بینی می شود از هر هکتار یک الی ۱.۵ تن کلزا برداشت شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: رتبه برتر کشوری در تولید، فرآوری و توزیع سالیانه بیش از ۱۷ هزار تن انواع بذور گواهی شده غلات با مشارکت شرکت های فرآوری بذر و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان در سال گذشته بوده است. 

جعفری تاکید کرد: افزایش سه برابری کشت دانه های روغنی در سال گذشته ازتوفیقات مهم سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است. 

وی گفت: در استان زنجان بخش کشاورزی سهم خوبی را در اقتصاد دارد و در سال جاری این بخش در زمینه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است و جهاد کشاورزی به دنبال کیفی سازی محصولات کشاورزی در استان زنجان است و در این راستا جهاد کشاورزی این برنامه را در اولویت کاری خود قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۶۰ نوع محصول کشاورزی در استان زنجان تولید می‌شود و  استان زنجان به لحاظ برخورداری از شرایط آب و هوایی خاص دارای کیفیت بسیار مطلوب در محصولات کشاورزی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 6 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها