سمپاشی گروپ الگوی آمایش سرزمین استان مرکزی در بخش کشاورزی نیازمند بازنگری است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در دیدار با پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: آمایش سرزمینی بخش کشاورزی در استان مرکزی باید مورد بازنگری قرار گیرد و در همین راستا الگوی کشت اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: فعالیت کشاورزی در هر منطقه بایستی با توجه به شرایط و اقلیم آن منطقه صورت پذیرد و همچنین اکوسیستم ، نوع خاک و بازار فروش محصولات کشاورزی در آن محدوده، در برنامه ریزی ها لحاظ شود.

دری نجف آبادی بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی، تغییر الگوی کشت و در نظر گرفتن مشوق برای کشت محصولات کم آب بر یک ضرورت است و جهاد کشاورزی برای ارائه الگوی کشت به کشاورزان و باغداران سازگاری نوع کشت با آب و هوای منطقه را در نظر بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در حوزه سیستم های آبیاری نوین، باید از آبیاری بارانی فاصله گرفته شود، چرا که هدر رفت آب دارد، آبیاری قطره ای تا حدود زیادی با توجه به کمبود آب، این کمبود را جبران می کند.

وی تصریح کرد: در استقرار سیستم آبیاری نوین باید روش هایی به کار گیری شود که کمترین میران هدر رفت آب و بیشترین بهره وری را داشته باشد و این مهم بایستی در دستور کار جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها