سمپاشی گروپ انتقاد وزیر جهاد کشاورزی از عدم حفاظت مناسب ذخایر خاک کشور - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی در مراسم روز جهانی خاک با بیان اینکه وضعیت حفاظت منابع عظیم خاک کشور مناسب نیست، اظهار داشت: فرسایش آبی و بی توجهی به حفاظت خاک، از عمده ترین دلایل این امر به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه اگر در حوزه آبخیزداری خوب عمل کنیم، علاوه بر حفظ و جلوگیری از تبخیر آب سفره های زیرزمینی تغذیه و موجب حفظ خاک می شود، گفت: با تکیه بر مشکلات مردم و بهره برداران می توانیم بر حفظ منابع آب و خاک برنامه ریزی کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیابان زدایی و آبخیزداری، از طرح های مهمی است که در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: این دو طرح در راستای حفظ پوشش گیاهی آب و خاک بوده و از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی نیز هستند.

حجتی اضافه کرد: با حمایت های بودجه ای که دولت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار داده، وضعیت ما نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی در حوزه خاک، با دو موضوع رو به رو هستیم، یکی عرصه های تولیدی و کشاورزی حفاظتی در این عرصه که به منظور حفظ خاک و رطوبت آن مطرح است و دیگری سوداگری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و دور زدن قوانین و مقررات است که باعث می شود بخشی از خاک را از دست بدهیم و باید از آن جلوگیری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در عرصه های طبیعی نیز از طریق هجوم باد و سیلاب ها با فرسایش خاک رو به رو هستیم که علت آن، بهره برداری غیر فنی و غیراصولی از منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: از آنجایی که خاک به طور رایگان در اختیار ما قرار گرفته، به آن کمتر توجه می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها