سمپاشی گروپ انجام مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در سطح ۱۶۲هزار هکتار از اراضی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عبداله فتح اله زاده با اعلام این خبر افزود: در این مدت همچنین با آفات سن مادری گندم در سطح ۱۴ هزار و ۶۷۰ هکتار و سن پوره در سطح ۱۳ هزار و ۷۴۶ هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این سمپاشی ها از ابتدای فروردین ماه و در قالب عملیات مبارزه شیمیایی با علف های هرز پهن برگ و نازک برگ به صورت مجزا و توام در استان آغاز شد.

فتح اله زاده با اشاره به ریزش سن مادری در مزارع گندم و جو، بیان کرد: اولین ریزش سن مادری در سال جاری در مزارع دیم گندم و جو در شهرستان های مهاباد، بوکان، سردشت و ارومیه به صورت موردی مشاهده شد.

وی با بیان اینکه امسال مزارع دیم و گندم زارها از وضعیت مطلوبی برخوردار بود، اضافه کرد: بارندگی ها در سال زراعی جاری ۵۰ درصد نسبت به سال زراعی قبل و نسبت به دراز مدت ۲۵ درصد افزایش داشت که همین امر در افزایش میزان تولید گندم در استان تاثیر گذار خواهد بود.

فتح اله زاده با بیان اینکه پیش بینی تولید گندم امسال در حدود ۷۵۰ هزار تن است افزود: خرید گندم مازاد بر مصرف زارعان استان نیز شروع شده که پیش بینی میزان خرید امسال ۶۲۰ تا ۶۵۰ هزار تن است و توسط مراکز دولتی خرید گندم انجام می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها