سمپاشی گروپ ایجاد بازار حراج فصلی و عرضه مستقیم سیر برای نخستین بار در زنجان - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از   جهاد کشاورزی استان زنجان، عبدالله جعفری در حال حاضر بازار حراج فصلی و عرضه مستقیم محصول سیر با همکاری مجموعه پایانه صادراتی و مرکز پشتیبانی میادین میوه و تره بار استان در محل اتوبان زنجان_ قزوین، جنب عوارضی ایجاد و آماده پذیرش حضور تولیدکنندگان بدون اخذ هیچ گونه هزینه ای برای عرضه مستقیم به صورت عمده و خرده فروشی است.

وی اضافه کرد: تجار و صنایع فرآوری نیز می توانند با مراجعه به این بازار حراج فصلی، به صورت مستقیم و بدون واسطه سیر مورد نیاز خود را تامین کنند.

جعفری شهرستان طارم استان زنجان را دومین تولید کننده سیر در کشور اعلام و خاطرنشان کرد: بهره برداران طارمی امسال از ۲ هزار هکتار سطح زیر کشت سیر در این شهرستان بالغ بر ۸۰ هزار تن محصول برداشت می‌کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بابیان اینکه در حال حاضر سیر مرغوب و صادراتی شهرستان طارم در استان زنجان موسوم به سیر صورتی در حال برداشت و عرضه به بازار است، اظهار کرد: سیر تولیدی در این استان به دلیل شرایط اقلیمی مطلوب منطقه و روش کاشت، داشت و برداشت آن از ظاهر، کیفیت، طعم و عطر بسیار عالی برخوردار است.

جعفری تصریح کرد: بازار سیر طارم به بازار معین عرضه محصول و محل حضور تجار و بازرگانان داخلی و خارجی از اقصی نقاط کشور و دنیا تبدیل‌شده است.  

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دارای رتبه دوم تولید سیر ازنظر سطح و تولید در کشور بوده و یکی از قطب‌های تولید سیر محسوب می‌شود، بیان کرد: امسال بالغ‌بر ۸۰ هزار تن سیر از مزارع شهرستان طارم برداشت و روانه بازار می‌شود.

جعفری بابیان اینکه سیر تولیدی استان زنجان همه‌ساله بازارهای ثابتی در کشورهای بزرگ ازجمله کشور روسیه دارد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آماده ارائه هرگونه مشاوره، راهنمایی و همکاری‌های لازم به‌منظور افزایش سطح دسترسی و ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان، صنایع فرآوری و تجار است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی موجود در منطقه توانایی جمع‌آوری، آماده‌سازی، بسته‌بندی و تحویل سفارش‌های واحدهای متقاضی متناسب باسلیقه و سفارش رادارند و می‌توانند زمینه تأمین محصول سیر موردنیاز متقاضیان را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه فراهم کنند.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان ابراز کرد: برداشت و عرضه سیر تازه در استان زنجان تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها