سمپاشی گروپ برنامه ریزی برای توسعه ۱۱۰۰ هکتار باغ در شهرستان کرمانشاه - سمپاشی گروپ

حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه توسعه باغات به صورت باغات مدرن در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در این باغات که به روش روسیمی و از پایه های مرغوب کاشت می‌شود به طور متوسط ۴۰ تن تا ۷۰ تن عملکرد دارند و این در صورتی است که باغ‌های سنتی ۱۰ – ۱۵ تن عملکرد دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: کشت ارقام مقاوم و کم آب بر در اراضی با شیب بین ۸ تا ۱۲ درصد و اجرای طرحهای آبخوانداری و آبخیزداری علاوه بر حفاظت از بافت خاک و احیای عرصه های طبیعی، نفوذ پذیری بیشتر خاک به آب را افزایش داده و نقش موثری در مصرف بهینه آب در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه نیز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص از اراضی مشمول این طرح هستند تصریح کرد: یکی ازبرنامه های مهم این مدیریت در این راستا واگذاری اراضی شیبدار برای توسعه باغات به صورت دیم است که در قالب شیوه نامه واگذاری اراضی شیبدار ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی صورت می پذیرد.

حاتمی اضافه کرد: تخصیص اراضی ملی و دولتی مشمول اجرای طرح توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بر اساس دستور العمل شناسایی انجام خواهد شد.

گفتنی است حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن، جلوگیری از روان آبها، ایجاد کمربند سبز، ایجاد اشتغال و بالابردن توان اقتصادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان از دیگر مزایای اجرای طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار است که امیدواریم استمرار یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها