سمپاشی گروپ برنامه ریزی جدی برای حفظ و توسعه باغات امام رضا(ع) در کشور - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، سید مرتضی بختیاری در مراسم بهره برداری از ١٠٠ هکتار باغات متراکم مجموعه ملک آباد بر لزوم تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور تاکید و استفاده از فناوری های نوین کشاورزی و باغداری را از مهمترین رویکردهای آستان قدس رضوی برای حفظ و توسعه باغات و مزارع دانست.

وی اظهار کرد: تولیت آستان قدس رضوی دستور داده اند که در مجموعه باغات و مزارع امام رضا(ع) نباید هیچ درختی قطع شود که این مهم نشان دهنده توجه و دقت ایشان در موضوع است.

بختیاری با اشاره به انعقاد و تبادل تفاهم نامه هایی با وزارت جهاد کشاورزی، دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان کشور اذعان داشت: آستان قدس رضوی درصدد است تا با نوسازی باغات سطح شهر مشهد که ٣٥ درصد فضای سبز این شهر مقدس را شامل می شود، فضای مطلوب تر و زیباتری را برای زائران و مجاوران فراهم نماید.

وی گفت: برای نوسازی باغ ملک آباد ٢ هزار و ٩٠٠ درخت قطع شد که به جای آن ٧٠ هزار اصله درخت کاشته شد و بنا داریم که در ازای قطع هر درخت آفت زده، ١٠٠ اصله درخت جوان و مرغوب کاشته شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، التزام و رعایت قانون و کمیسیون ماده ٧ شهرداری ها را مهمترین برنامه ها در توسعه و حفظ باغات دانست و افزود: برای جلوگیری از آفات، تگرگ و سرمازدگی محصولات که متاسفانه تهدیدی جدی برای باغات و مزارع موقوفه محسوب می شود، ناگزیز هستیم که اقدامات اصلاحی و فنی را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: در لاسجرد سمنان، راور کرمان و گناباد که باغات عظیم موقوفه وجود دارد نیاز به اقدامات عاجل و اساسی برای مراقبت و صیانت وجود دارد که امیدواریم با همکاری نهادهای مسئول هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

بختیاری گفت: ایجاد باغات الگویی، بهره برداری صحیح از منابع خاک و آب، احداث شهرک علمی و فناوری برای آموزش و ارتقای سطح علمی و فنی متخصصان کشاورزی و باغداری و تولید بذر و نهال با کیفیت برای استفاده کشاورزان از برنامه های آستان قدس رضوی است که با جدیت و اهتمام ویژه در حال انجام است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها