سمپاشی گروپ برنج بدون نیاز به سموم شیمیایی در کشور تولید شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی در افتتاحیه  نمایشگاه جامع کشاورزی اظهار داشت: سال زراعی خوبی در سال گذشته داشتیم و به طور متوسط ۱۷ درصد رشد داشتیم و روند تولید صعودی است.

وی افزود: در فصل زراعی جاری، کشت به صورت قراردادی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در سال جاری عبور کرد و امیدواریم سال آینده افزایش یابد.

ساداتی نژاد گفت: در صدور اراضی رشد ۷۰۰ درصدی داشتیم  و امیدواریم تا پایان دولت همه اراضی کشاورزی صاحب سند شوند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:برای رفع مشکلات صادرات محصولات کشاورزی برای صادرات به پاکستان، افغانستان، عراق و چین در حال تلاش هستیم و امیدواریم که  اتفاقات خوبی برای ما در این حوزه رخ دهد.

وی تصریح کرد: شاهد رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از محل تبصره ۱۸ در دولت دولت سیزدهم هستیم به طوری که این رقم از ۴ هزار میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته البته با ایده آل های ما متفاوت است.

ساداتی نژاد اظهارداشت:  امیدواریم سهم بخش کشاورزی  از تولید ناخالص داخلی که ۱۱٫۷ است در سرمایه گداری نیز به همین میزان برسد.

وی با اشاره به اینکه تولید محصول باکیفیت سالم و ارزان و ایرانی کشاورزی را طبق دستور رئیس جمهور دنبال می‌کنیم گفت: برای ارتقا کیفیت سموم و کود کشاورزی تلاش مضاعفی انجام می شود تا محصول سالمی داشته باشیم.

ساداتی  نژاد گفت: در  تولید برنج توانستیم بدون سموم شیمیایی تولید داشته باشیم که به دنبال ترویج آن در سایر محصولات کشاورزی هستیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قانون انتزاع در حال اجرا است تصمیم گیری در  برگزاری نمایشگاه های بین المللی نیز باید به بخش کشاورزی برگردد.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 243 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 9 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها