سمپاشی گروپ برون‌سپاری اجرای احکام قلع و قمع سازه‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی - سمپاشی گروپ

به گزارش  خبرگزاری سمپاشی گروپ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سرهنگ اکبر امینی اظهار داشت: این برون‌سپاری به بخش خصوصی و شرکت‌هایی که امکانات و تجهیزات لازم را برای قلع و قمع و تخریب سازه‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی دارند، صورت می‌گیرد و در زمان قلع و قمع، نیروهای یگان حفاظت و یا گشت‌های سازمان امور اراضی در محل حضور دارند و بر عملیات نظارت می‌کنند.

وی اظهار داشت: برون سپاری احکام مربوط به تخریب سازه‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی موجب صرفه‌جویی در وقت، هزینه و همچنین بالا رفتن بهره‌وری می‌شود.

امینی آموزش و تجهیز گشت‌های حفظ کاربری سازمان امور اراضی به دست افزارهای هوشمند و وسایل دفاع شخصی را از دیگر برنامه‌های یگان حفاظت این سازمان عنوان کرد.

وی افزود: نیروهای گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی با استفاده از دست‌افزارهای هوشمند، اطلاعات و مستندات را وارد سامانه می‌کنند که منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

امینی در مورد برنامه آموزش نیز گفت: اولویت ما آموزش نیروهای گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی، فرمانده‌ها و اپراتورها است و نیروهای گشتی در زمینه برون‌سپاری اجرای احکام قطعی قلع و قمع نیز آموزش خواهند دیدید.

وی با بیان این که در حال حاضر ۳۶۰ اکیپ گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در کشور مشغول فعالیت هستند، اذعان داشت: سازمان امور اراضی کشور سیاست پایش هوشمند تغییرات اراضی کشاورزی را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و با استفاده از فناوری‌های نوین مانند ماهواره و دوربین دنبال می‌کند و در این صورت گشت‌زنی‌ها هدفمند می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: ۲۲ شهر بحرانی به لحاظ تغییر کاربری کشاورزی شناسایی شده است و امسال برنامه داریم برای این شهرها فرمانده از فراجا منصوب شود تا به حفظ کاربری اراضی کشاورزی کمک کنند.

وی در همین حال اضافه کرد: در حال حاضر۱۰ استان از طریق سامانه پنجره واحد زمین پایش و میزان تغییر کاربری‌های غیرمجاز آنها اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 30 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها