سمپاشی گروپ برگزاری اولین جسله ستاد بحران کشاورزی استان کرمان در مجلس - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نشست کمیسیون اقتصادی مجلس در استان کرمان که با حضور وزیر اقتصاد و اعضای تیم اقتصادی دولت برگزار شد، عنوان کرد: از محورهای مورد بحث در این نشست، بحران بخش کشاورزی استان کرمان و خسارتهای وارده به این حوزه بود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت محصولات کشاورزی به ویژه پسته در شمال کرمان که به دلیل گرمای بی سابقه در ابتدای سال کاهش شدید تولیدات را موجب شد و همچنین مشکلات مربوط به جنوب استان کرمان و سایر شهرستانها در سایر تولیدات بخش کشاورزی، کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر کرد تا این محورها را از طریق جلسات با مدیران ارشد اقتصادی کشور همانند وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشاورزی پیگیری کند.

پورابراهیمی افزود: اقدامات لازم در خصوص مشکل وام و تسهیلات دریافتی کشاورزان، حل مشکل بیمه محصولات کشاورزی، ارائه تسهیلات جدید و جدا کردن ارز صادراتی محصولات کشاورزی از پیمان سپاری ارزی از جمله مواردی است که باید در رفع بحران کشاورزی استان کرمان اتخاذ تصمیم شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خبر داد: بر این اساس طی جلساتی با وزیر اقتصاد، وزیر کشاورزی و مکاتبه و جلسه با وزیر کشور درخواست تشکیل ستاد بحران در دستور کار قرار گرفت.

پورابراهیمی ادامه داد: پیرو هماهنگی‌ های صورت گرفته جلسه اولیه ستاد بحران کشاورزی استان کرمان امروز با حضور رئیس ستاد بحران کشور، سرپرست استانداری کرمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اقتصادی تشکیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: این جلسه به عنوان اولین جلسه مقدماتی است و جمع‌ بندی آن به عنوان پیشنویس مصوبات ستاد بحران کشاورزی استان تبدیل می شود که قرار است در نشست مشترک وزرای کشور، کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و با حضور نمایندگان مجلس و مسولان استان کرمان برگزار شود.

پورابراهیمی گفت: جلسه امروز با دستور وزیر کشور و با حضور رئیس ستاد بحران کشور، نمایندگان و سرپرست استانداری کرمان است و نشست مشترک به زودی در کرمان یا تهران برگزار خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها