سمپاشی گروپ بهترین فیلم انگیزشی برای درس خواندن – کنکوری‌ها بخوانند! - سمپاشی گروپ

یکی از مهم‌ترین چیز ها برای برای رسیدن ما به هدف‌ها و رویا هایمان انگیزه است. بعضی اوقات دیدن یک فیلم یا خواندن یک کتاب می‌تواند زندگی فرد را دچار تغییرات بزرگی کند به همین علت نیز این موارد می‌تواند تاثیرات بسزایی در زندگی یک فرد کنکوری بگذارد. هر داوطلب کنکور حتی در صورت داشتن بهترین عملکرد گاهی حس می‌کند انگیزه کافی برای ادامه دادن را ندارد.

گاهی حتی برخی از افراد ممکن است به دلیل نداشتن انگیزه حتی درس خواندن را هم شروع نکرده باشند زیرا  فکر می‌کنند برای رسیدن به هدفشان به اندازه کافی ایده‌آل نیستند و یا امکانات لازم را ندارند. برخی فیلم‌ها در می‌توانند در ذهن انسان تاثیر زیادی بگذارند و این تاثیرات می‌تواند در جنبه‌های مثبت و منفی باشد.

 

فیلم سینمایی انگیزشی برای موفقیت در کنکور

در میان تمامی فیلم های ساخته شده برخی از فیلم ها دارای مطالبی هستند که میتوانند در انسان تاثیرات بسزا و انگیزه های خوبی ایجاد کنند. ما نیز در این مطلب به آن دسته فیلم‌هایی که انگیزه‌ای برای درس خواندن هستند اشاره میکنیم.

 

Whiplash

این فیلم به کارگردانی دیمین شزل است که در ژانر درام تولید شده است. این فیلم محصول سال ۲۰۱۴ است. کارگردان این فیلم، این فیلم را بر اساس تجربیات خود در دبیرستان پرینستون نوشته ‌است. پل رایزر و ملیسا بنویست از بازیگران اصلی این فیلم هستند.  این فیلم نامزد پنج جایزه در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار شد که از جمله جوایز اسکار می‌توان به بهترین فیلم، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، جایزه اسکار بهترین صدابرداری و جایزه اسکار بهترین تدوین فیلم اشاره کرد که جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلم نامه اقتباسی به این فیلم نرسید.

داستان این فیلم با عنوان (Whiplash) از این قرار است که اندرو که پدرش یک نویسنده است، وضع مالی زیاد خوبی ندارد وارد یک آکادمی موسیقی میشود تا هنر درام خود را به مرحله حرفه ای برساند اما در آنجا با مربی ای بسیار سخت گیر روبرو میشود.

 

A Beautiful Mind

فیلم ذهن زیبا یا به عبارتی (A Beautiful Mind) فیلمی درباره ریاضی دان معروف، جان فوریس نش جونیر است که با آلیشیا ازدواج کرده است و زندگی خوشی دارد. تا این که ویلیام پارچر مأمور سیا به سراغش می رود و می خواهد در زمینه ی فعالیت های رمز شکنی به کارش بگیرد و از آن به بعد است که زندگی‌اش تبدیل به یک کابوس می شود. این فیلم آمریکایی در ژانر درام زندگینامه‌ای ساخته شده است که به زندگی جان نَش و مسائلی که او به دلیل بیماری روان‌گسیختگی دارد اشاره میکند. این فیلم به کارگردانی ران هاوارد ساخته شده‌است. بازیگران اصلی شامل راسل کرو در نقش جان فوربز نش و جنیفر کانلی در نقش همسر او می‌باشند.

 

The Theory of Everything

دانلود فیلم درام، عاشقانه و زندگی‌نامه‌ای نظریه همه‌چیز (The Theory of Everything) فیلمی به کارگردانی جیمز مارش است. آنتونی مک‌کارتن فیلم‌نامهٔ این فیلم را برپایهٔ سفر به بی‌نهایت: زندگی من با استیون نوشتهٔ جین وایلد هاوکینگ، نوشته است. این فیلم نامزد دریافت چهار جایزه در گلدن گلوب بود که از میان آن‌ها جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام و بهترین موسیقی متن را به خود اختصاص داد. همچنین در مراسم بفتا نامزد دریافت ۱۰ جایزه شد که جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلم بریتانیایی و بهترین فیلم‌نامهٔ اقتباسی برای مک‌کارتن را کسب کرد.

یوهان یوهانسون آهنگسازی این فیلم را عهده‌دار بود. این فیلم در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. استیون هاوکینگ دانشجوی کیهان‌شناسی دانشگاه کمبریج، با جِین وایلد، که دانشجوی ادبیات در همان دانشگاه است، آشنا می‌شود. استیون در ریاضی و فیزیک توانایی بالایی دارد اما با این حال دوستان و استادانش نگران موضوع تز دکترای او هستند. استیون به‌همراه استادش به یک سخنرانی راجبه سیاه‌چاله ها می‌روند که باعث می‌شود استیون به این فکر بیفتد که سیاه‌چاله‌ها باعث به‌وجود آمدن جهان شده‌اند، و بعداً تصمیم می‌گیرد موضوع تزش را زمان انتخاب کند.

 

The Imitation Game

بازی تقلید (The Imitation Game) فیلمی است که برنده جایزه انتخاب مردم، مهمترین جایزه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم تورنتو شده است. بازی تقلید در واقع زندگی ریاضی‌دان معروف یعنی آلن تورینگ را در سه زمان تاریخی به نمایش می‌گذارد. شخصیت اصلی این فیلم در جریان جنگ جهانی سعی در شکستن کد انگیما دارد. این فیلم در ژانر تاریخی درام به کارگردانی مورتن تیلدام تولید شده است.

 

فیلم سینمایی استیو جابز داستان زندگی موسس آینده نگر شرکت اپل، یعنی استیو جایز است که با معرفی سه محصول که در سال ۱۹۹۸ با رونمایی از iMac رخ می‌دهد، ما را به پشت صحنه انقلاب دیجیتالی می‌برد تا پرتره مردی که در کانون آن قرار دارد را ترسیم کند. این فیلم فیلم در ژانر درام و زندگی نامه ساخته شده است. نویسندگی فیلم بر عهده آرون سورکین و کارگردانی بر عهده دنی بویل بوده است. این فیلم محصول سال ۲۰۱۵ در آمریکا است، که در ۹ اکتبر ۲۰۱۵ به اکران درآمد. از هنرپیشگان این فیلم میتوان به مایکل فاسبندر، ست روگن، کیت وینسلت، جف دانیلز، مایکل استلبرگ و کاترین واترستون اشاره کرد.

 

The Fighter

فیلم مبارز یا به انگلیسی (The Fighter) فیلمی با بازی بازیگرانی مثل مارک والبرگ، کریستین بیل، ایمی آدامز، ملیسا لیو، میکی اوکیف، بیانکا هانتر، تد آرسیدی و…است. این فیلم ورزشی، بیوگرافی و درام محصول سال ۲۰۱۰ است. دیوید او. راسل کارگردانی این فیلم را عهده‌دار بوده‌است. داستان این فیلم درباره بوکسوری ایرلندی به نام میکی وارد است که تلاش میکند به مقام قهرمانی سبک وزن جهان دست پیدا کند. او قصد دارد از زیر سایه برادر ناتنی خود که یک بوکسور باتجربه میباشد اما از مدتی قبل درگیر مواد مخدر شده است، خارج شده تا به هدف بزرگ خود دست پیدا کند. نگارش فیلمنامه توسط اسکات سیلور، پل تاماسی و اریک جانسون صورت گرفته است.

این فیلم با اقتباس از مستند High on Crack Street: Lost Lives In Lowell ساخته شده است. در تاریخ ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۰ این فیلم اولین بار درآمریکا اکران شد. ۱۲۹٫۲ میلیون دلار فروش حدودی این فیلم در جهان بوده است. فیلم مبارز موفق به کسب ۷۳ جایزه از جمله دو جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است و همچنین نامزد دریافت ۱۲۴ جایزه نیز شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 51 views بار دسته بندی : ریپورتاژ اگهی تاريخ : 11 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.