سمپاشی گروپ بیابانزایی در کشور به ۳ برابر اقدامات مقابله ای رسیده است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: سالانه یک میلیون هکتار بیابان در کشور تولید می‌شود که رقم بالایی است و به دلیل محدودیت اعتباری، هر سال تنها می توانیم۳۰۰هزار هکتار آن را مدیریت کنیم.

وی افزود: تولید بیابان در کشور در واقع بیش از ۳برابر فعالیت های سالانه برای مقابله با بیابان زایی است، در این راستا برنامه ۳میلیون هکتاری بیابان را تهیه شده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به اشاره به منابع آبخیزداری برای سال آینده ادامه داد: مجلس ۳۰۰میلیون یورو برای فعالیت های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی برای سال آینده تصویب کرده است.

وی در ارتباط با طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور تصریح کرد: این طرح بر اساس سند پشتیبان خود در نقاط مختلف کشور اجرا خواهد شد.

وی در واکنش به انتقاد ها درباره این طرح گفت: پاکستان برنامه دارد تا سال ۲۰۲۲ باید ۱۰ میلیارد نهال بکارد. ترکیه ۴٫۵ میلیارد نهاد کاشته است؛ عربستان با شرایط آب هوایی خاص خود ۵۰میلیارد نهال کاشته است و افغانستان نیز کاشت یک میلیارد نهال را در دستور دستور کار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از آبهای خروجی کشور از نیز میتوان برای طرح کاشت یک میلیارد نهال استفاده کرد و مشکلی برای تامین آب آن نداریم.

وی اظهار داشت:بخش قابل توجهی از درخت هایی که قرار است کاشته شود باید به سمت زراعت چوب برود تا بتوانیم تامین مواد اولیه کارخانجات چوب را نیز تامین کنیم و از قاچاق چوب از جنگل های کشور نیز کاسته شود.

نوبخت با بیان اینکه مشکلی برای تامین نهال مورد نظر این طرح وجود ندارد گفت: در نظر گرفته شده است که ۳۰۰ میلیون اصله نهال برای زراعت چوب استفاده شود.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 228 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 5 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها